واکنش سازمان انرژی اتمی ایران به ادعای رافائل گروسی

تهران (پانا) - یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی گفت کارت حافظه مورد ادعای مدیرکل آژانس در عملیات خرابکاری منهدم شده و اتفاقا آژانس باید پاسخ بدهد که چرا از ظرفیت‌هایش برای ممانعت از این‌گونه عملیات‌های خرابکارانه که منشاء آن هم مشخص است استفاده نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سازمان انرژی اتمی ایران به ادعای رافائل گروسی

به گزارش نورنیوز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر امروز جمعه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت که پس از خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای کرج، تصاویر یکی از دوربین‌های مداربسته نصب شده مفقود شده است.

او افزود: ایران هر چهار دوربین را از محل‌های نصب شده برداشته و آنها را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داده، اما دوربینی که از بین رفته کارت حافظه‌ای که تصاویر را در آن نگهداری می‌کند، نداشت.

گروسی اضافه کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی از ایران خواسته‌اند تا در این خصوص توضیح دهد اما تا این لحظه دولت ایران در این مورد توضیحی نداده است.

در خصوص این ادعای گروسی، یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی به «نورنیوز» گفت: کارت حافظه مورد ادعای مدیرکل آژانس در عملیات خرابکاری منهدم شده و اتفاقا آژانس باید پاسخ بدهد که چرا از ظرفیت‌هایش برای ممانعت از این‌گونه عملیات‌های خرابکارانه که منشاء آن هم مشخص است استفاده نمی‌کند.

این مقام مطلع افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاوه بر وظایف نظارتی، مسئولیت‌های صیانتی در خصوص اعضای آژانس را هم بر عهده دارد و در این خصوص باید این نهاد پاسخگو باشد که چرا مانع تهدید سایت‌های هسته‌ای ایران نشده و اقدام موثری در این راستا انجام نداده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار