ملت‌های ایران و تاجیکستان مشترکات فرهنگی استواری دارند

تهران (پانا) - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روابط خوب فرهنگی و هنری ایران و تاجیکستان ،گفت امروز دیدار مردم فارسی زبان تاجیکستانی دل ما ایرانیان را به شوق و شور و هیجان می اندازد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ملت‌های ایران و تاجیکستان مشترکات فرهنگی استواری دارند

محمود سالاری عصر چهارشنبه در ادامه برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان که در محل دانشگاه آموزگاری این کشور برگزار شد با قدردانی از حسن میهمان نوازی مردم هم زبان، هم فرهنگ و هم دل تاجیکستانی ، گفت: بسیار خرسندیم که امروز در این دانشگاه که محل تربیت اهالی فرهنگ و هنر است هستیم.

وی با اشاره به برگزاری و میزبانی جمهوری اسلامی ایران در ماه گذشته از اهالی فرهنگ ملت دوست و برادر تاجیکستان، ادامه داد: امروز با حضور جمعی از هنرمندان ایرانی چکیده ای از هنر ایران زمین را مشاهده خواهید کرد. معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: اینگونه رفت و آمده های دو جانبه به توسعه روابط هرچه بیشتر فرهنگ و هنر را فراهم کرده و موجب نزدیکی دل دوملت را فراهم آورد.

سالاری همچنین با اشاره به روابط استوار فرهنگی دو کشور ایران و تاجیکستان، بر توسعه همکاریها و گسترش تعاملات فرهنگی و هنری گردد. شعرخوانی شعرای تاجیکستانی در وصف فردوسی، شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی ایرانی، شعرخوانی دانشجویان تاجیک در وصف شاهنامه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ملت‌های ایران و تاجیکستان مشترکات فرهنگی استواری دارند

هفته فرهنگی و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران ۹ تا ۱۵ آبان ماه در سه شهر دوشنبه، خجند و باختر گشایش یافته و در معرض دید مردم این کشور قرار می گیرد. هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان با حضور محمد مهدی اسماعیلی و همتای تاجیکستانی خود افتتاح شد. بیش از ۵۱ نفر از اهالی فرهنگ و هنر ایرانی دستاودهای خود را در این رویداد بزرگ ارائه می دهند.

هفته فرهنگی و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران در تاجیکستان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار