معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

کسب رتبه اول مسابقات فرهنگی و هنری از سوی آموزش و پرورش اصفهان

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت دانش‌آموزان و فرهنگیان استان اصفهان در سال تحصیلی گذشته رتبه اول مسابقات فرهنگی و هنری را به خود اختصاص دادند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول مسابقات فرهنگی و هنری از سوی آموزش و پرورش اصفهان

مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با پانا پیرامون اقدامات و فعالیت های صورت‌گرفته و برخی برنامه های پیش رو در حوزه پرورشی اظهار کرد: دانش آموزان و فرهنگیان استان اصفهان با حضور پرشور و کسب رتبه های برتر کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری، توانستند در مجموع رتبه نخست این مسابقات را کسب کنند.

وی تشریح کرد: دانش آموزان استان اصفهان در سال تحصیلی گذشته با کسب مجموع 268 رتبه برتر کشوری در رشته های فرهنگی و هنری، توانستند رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهند. همکاران فرهنگی نیز در مسابقات فرهنگی و هنری فرهنگیان کشور، رتبه اول را کسب کردند.

نم نبات افزود: در حوزه اوقات فراغت در تابستان گذشته بالغ بر 358560 دانش آموز در کلاس های اوقات فراغت شرکت کردند که این میزان مشارکت قابل تحسین و تشکر بود. یکی از طرح های تابستانی طرح «هفت در هفت» بود که به صورت فرایند محور، روزهای پنجشنبه در کانون های فرهنگی اجرا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، «طرح سنگر»را از طرح های مهم حوزه حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: در این طرح که ویژه همکاران فرهنگی است، آموزش و فرهنگسازی حجاب و عفاف از مرداد ماه شروع شده و تا آخر مهرماه نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طرح سنگر، مناطق و نواحی به عنوان سنگر تعریف شده اند که در 30 سنگر تاکنون دوره های آموزشی 16 ساعته به صورت ضمن خدمت برگزار شده است. در این دوره، 12 ساعت به صورت حضوری و 4 ساعت نیز به صورت مطالعه کتاب و آزمون صورت گرفته است.

نم نبات از برگزاری طرح «صدف» در آبان ماه خبر داد و گفت: در تکمیل طرح سنگر که ویژه همکاران فرهنگی است، طرح «صدف» نیز ویژه دانش آموزان از آبان ماه برگزار خواهد شد. این طرح در دو گام برای دانش آموزان و اولیا برنامه ریزی شده است.

وی اجرای طرح صدف را در قالب سه موضوع عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات، برگزاری «اردوی حجاب» است که دانش آموزان ما در یک روز به اردو می روند. این اردوها با محتواهای مشخص شده در قالب بازدید از مراکز، نمایشگاه ها، اردوگاه ها و یا سینماها صورت خواهد پذیرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان دو موضوع دیگر طرح صدف را این‌گونه تشریح کرد: موضوع دوم، مدرسه حجاب است که با درخواست مدرسه یک تیم آموزشی اعزام خواهد شد و برنامه های متنوعی را اجرا خواهند کرد. موضوع سوم نیز دختران آسمان است که دانش آموزان به صورت مستمر به عنوان رابط حجاب و عفاف آموزش می بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار