سخنگوی دولت در نشست خبری:

دشمن از شجاعت و توانمندی دانش‌آموزان ایران می‌ترسد

دولت ‌حتما تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه مساعد جهت رشد فضائل اخلاقی، علم و آگاهی دانش‌آموزان که مالکان و مدیران فردای این سرزمین هستند، در پیش خواهد گرفت

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه قطعا علم و آگاهی امروز جوانان ما پشتوانه رشد کشور است، تاکید کرد دشمن نمی‌تواند تقویت دانش‌آموزان امروز ما را ببیند چون از شجاعت و توانمندی دانش‌آموزان دهه هشتادی و دهه نودی ما می‌ترسند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دشمن از شجاعت و توانمندی دانش‌آموزان ایران می‌ترسد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حرم شاهچراغ، اظهار کرد: اجتماع پرشور مردم در شهرهای مختلف در تشییع شهدا و همچنین اعتراض به اغتشاش و آشوب‌افکنی‌ها نشان‌دهنده این است که مردم مخالف آشوب و تجزیه‌طلبی هستند و به تمامی این اقدامات آشوبگرانه دست رد زده‌اند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اقدامات دولت در حوزه تولید نیز گفت: توجه به شاخص‌های تولیدی کشور بسیار مهم است. تولید ناخالص داخلی ما در سه ماهه ابتدایی امسال رشد ۳/۱ درصدی را نشان می‌دهد از این میزان آمار رشد، رشد ما در صنعت، رشد ۵/۱ درصدی است که رشد قابل قبولی است. همچنین در حوزه تجهیزات پزشکی، طبق آمار وزارت بهداشت، ما در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی، ۲۵ درصد افزایش پروانه تولید داشتیم. همچنین صنعت فولاد ۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدایی امسال ۶/۸ درصد رشد در تولید کاغذ داشتیم. برنج در سال زراعی اخیر با افزایش تولید ۲۵ درصدی مواجه شده است و گندم ۳۷ درصد افزایش تولید داشته است. خرید تضمینی گندم نیز افزایش ۶۰ درصدی داشته‌ایم.

بهادری جهرمی درباره لایحه اساسنامه صندوق ملی مسکن بیان کرد: اساسنامه صندوق ملی مسکن پس از ارجاع از شورای نگهبان در دولت اصلاح شد و به شورای نگهبان ارسال شد و دو هفته گذشته مجددا ایراد گرفته شد و مجدداً ایرادات جدید شورای نگهبان اصلاح شد و به این شورا ارسال شد. پیش‌بینی می‌کنم که اساسنامه توسط شورای نگهبان تایید و به مرحله اجرا می‌رسد.

وی گفت: یک جوان دیگر به ترکیت هیات دولت اضافه شد. محسن منصوری با سابقه کار مدیریتی موفق با حکم رییس‌جمهور به‌عنوان معاون اجرایی انتخاب شدند. آقای منصوری پیش از این استاندار تهران بودند.

سخنگوی دولت ضمن اشاره به حادثه تروریستی شیراز، گفت: همیشه یکی از راهبردهای دائمی دشمنان کشور ما، دست زدن به اقدامات تروریستی است. مسیری که کشور با همراهی مردم و دولت توانست تاکنون طی کند، مسیر درمان دردهای کشور بود. نتیجه این اقدامات نیز روشن هست و خواهد بود یعنی با این اقدامات مردم ایران بر مسیر حقانیت خود مسرتر می‌شوند. با این اقدامات تکفیری هیچ‌گونه مماشاتی نخواهیم کرد و با همه آمران و عاملان آن برخورد جدی صورت گرفته خواهد شد.

وی درباره اقدامات دولت برای مقابله با آلودگی هوا نیز اظهار کرد: بیش از ۶۰ حکم برای اجرای قانون هوای پاک در نظر گرفته شده است. رئیس‌جمهوری دستور مجددی را به همه دستگاه‌ها دادند که تمامی اقدامات را به سرعت انجام دهند و گزارش اقدامات را تقدیم دولت کنند. بنابراین برنامه‌های متعددی در این حوزه در حال اجراست؛ افزایش کیفیت سوخت، توسعه نیروگاه‌‌های تجدیدپذیر و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از جمله این اقدامات بوده است.

بهادری جهرمی‌ درباره بازدیدهای خود از دانشگاه‌ها و گفت‌و‌گو با دانشجویان نیز گفت: آغازگر حضور در دانشگاه‌ها، شخص رئیس‌جمهور بودند و تاکنون در شش دانشگاه حاضر شدند و همیشه هم در‌ مجموعه دولت، ایشان به شنیدن اعتراض‌ها و حل مشکلات دانشگاه‌ها دستور داده‌اند. استقبال بسیار خوبی از سوی مجموعه‌های دانشگاهی صورت گرفته است. دولت هم برنامه‌ریزی کرده است که با حفظ شأن دانشگاهی که محل پیشرفت و‌ تولید محل قدرت کشور است، شنونده نکات مطرح شده باشد. خانه‌های گفت‌و‌گوی آزاد به زودی فعال خواهد شد و محلی برای برگزاری همین جلسات در سراسر کشور خواهد بود.

وی درباره افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی نیز اظهار کرد: بانک مرکزی و بخش‌های مختلف دولت برای مدیریت بازار ارز تصمیمات مختلفی اتخاذ کردند. با سیاست‌هایی که در امریکا اتخاذ شده است، نرخ دلار در کشورهای مختلف نوسان داشته است.

سخنگوی دولت در خصوص علت کمبود دارو و تدبیر دولت برای کنترل این موضوع نیز تصریح کرد: متاسفانه در ادوار مختلف شاهد سوال مدیریت بودیم و در ایام اخیر هم کوتاهی‌هایی صورت گرفته بود و گزارشی از مجموعه‌های سیاست گذار و برنامه ریز دریافت شد و برخی مدعی بودند به دلیل آنفولانزای زودرس و ترویج بیماری‌های از این دست این کمبود صورت گرفت و با دستور رئیس جمهور محموله جدید وارد کشور و در بازار توزیع شد و شرکت‌های تولید‌کننده نیز به صورت سه شیفته شروع به تولید داروها کردند. همچنین دستور داده شد گزارشی ارایه شود و جزییات امور در مجموعه‌های سیاست گذار و تولیدی مورد بررسی قرار گیرد تا تعارض منافع یا کوتاهی‌ها شناسایی شود.

وی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت بیان کرد: پیشنهاد این ترمیم حقوق را دولت ارائه کرده بود و باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان باشیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به خبرنگار پانا درباره پیام دولت سیزدهم به‌مناسبت 13 آبان، گفت: در آستانه روز ۱۳ آبان هستیم، مجددا این روز را گرامی می‌داریم. دشمنان ما وقتی می‌بینند که موتور قدرت کشور، مراکز تولید علم است و پیشرفت کشور به پشتوانه جوانان ایرانی اتفاق می‌افتد، سرمایه‌‌گذاری اصلی را روی این نسل و این مراکز قرار می‌دهند. قطعا علم و آگاهی امروز جوانان ما پشتوانه رشد کشور است. دشمن نمی‌تواند تقویت دانش‌آموزان امروز ما را ببیند چون از شجاعت و توانمندی دانش آموزان دهه هشتادی و دهه نودی ما می‌ترسند.

وی اضافه کرد: پویش خودجوشی که بعد از حادثه تروریستی شیراز تحت عنوان «همکلاسی شهیدم آرتین» اجرا شد، لرزه به اندام دشمن انداخت. دولت هم حتما تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه مساعد برای رشد فضائل اخلاقی، علم و آگاهی دانش‌آموزان که مالکان و مدیران فردای این سرزمین هستند، در پیش خواهد گرفت.

سخنگوی دولت درباره نحوه حمایت دولت از کسب و کارهای دیجیتال که در روزهای اخیر دچار خسارت شدند، اظهار کرد: کارگروه اقتصاد دیجیتال در دولت برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و بر بستر فضای مجازی تشکیل شده بود و با اتفاقات اخیر یک بسته حمایتی در نظر گرفتند و مراحل نهایی آن انجام شده و ابلاغ می‌شود. ان‌شاءالله جزئیات این بسته را وزیر ارتباطات به اطلاع مردم خواهد رساند.

وی در خصوص علت کمبود دارو و تدبیر دولت برای کنترل این موضوع بیان کرد: متاسفانه در ادوار مختلف شاهد سوال مدیریت بودیم و در ایام اخیر هم کوتاهی‌هایی صورت گرفته بود و گزارشی از مجموعه‌های سیاستگذار دریافت شد و برخی مدعی بودند به دلیل آنفولانزای زودرس و ترویج بیماری‌های از این دست این کمبود صورت گرفت. با دستور رئیس جمهور محموله جدید وارد کشور و در بازار توزیع شد و شرکت‌های تولید‌کننده نیز به صورت سه شیفته شروع به تولید داروها کردند. همچنین دستور داده شد گزارشی ارائه شود و جزئیات امور در مجموعه‌های سیاستگذار و تولیدی مورد بررسی قرار گیرد تا تعارض منافع یا کوتاهی‌ها شناسایی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تدبیر دولت برای مقابله با جلوگیری از مهاجرت چیست؟ خاطرنشان کرد:‌ در پنج سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند، نخبه شهید سید فرید معصومی که در حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شهید شد، یکی از آنها بود که در حوزه برق و انرژی فعالیت داشت. بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان امروز با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارند، همچنین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان با افزایش چشمگیر در یک سال گذشته به بیش از هفت هزار شرکت رسیده است. در سال جاری ۴۳ نفر از نخبگانی که موفق به سبب مدال جهانی المپیاد شدند موفق به ثبت نام در رشته های علوم پایه در دانشگاه‌های تهران شدند. مقرر شد دارندگان مدرک دکتری بتوانند به عنوان محقق پسادکتری در فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به رأی اعتماد مجدد مجلس به وزیر صمت، گفت: از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنیم؛ امثال این جلسات به آسیب‌شناسی مشکلات کمک می‌کند تا بتوان بهتر به رفع مشکلات پرداخت؛ امیدواریم وزیر صمت با این حمایت مجلس با همت مضاعفی به حل مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار