تصویب آیین‌نامه اجرایی مشارکت بخش‌‌های غیردولتی در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

تهران (پانا) - سخنگوی دولت ‌گفت با بیان اینکه یکی از مسائل مورد مطالبه مردم در سفرهای استانی، طرح‌های نیمه تمام بوده است از تصویب آیین‌نامه اجرایی مشارکت بخش‌‌های غیردولتی در اتمام طرح‌های تملک دارایی در جلسه امروز هیات وزیران خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تصویب آیین‌نامه اجرایی مشارکت بخش‌‌های غیردولتی در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اولین دستور جلسه امروز هیات دولت بررسی گزارش نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امر مقابله با فساد بود که گزارش مبسوطی در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با فساد ارائه شد. نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های اجرایی مورد بحث قرار گرفت و از عملکرد برخی دستگاه‌ها تقدیر شد. برخی نقاط ضعف در فرآیندهای اداری در روش‌ها یا در قوانینی که ممکن است منشاء نفوذهایی برای تخلف یا فساد باشد بررسی و تأکید شد که سرعت‌بخشی به اصلاح آن‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری تأکید ویژه‌ای برای از بین بردن ریشه‌های فساد داشتند و دستوراتی در این زمینه ابلاغ کرده‌اند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی گفت: شمس‌الدین فرزادی‌پور به عنوان رئیس شرکت هواپیمایی ایران (هما) انتخاب شدند تا ایشان بتوانند به عنوان مدیرعامل به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: یکی از مسائل مورد مطالبه مردم در سفرهای استانی، طرح‌های نیمه تمام بوده است بر این اساس آیین‌نامه اجرای مشارکت بخش‌‌های غیردولتی در اتمام طرح‌های تملک دارایی را تصویب کرد. یکی از اولویت‌های دولت اتمام طرح‌های قبلی است.

به گفته سخنگوی دولت، در این جلسه برخی نقاط ضعف در فرآیند‌های اداری، روش‌ها و قوانین و بستر‌هایی که بعضا ممکن است منشا نفوذ‌هایی برای تخلف یا بروز فساد باشد هم مطرح و بر لزوم سرعت بخشی اصلاح این فرایند‌ها تاکید شده است. آقای بهادری جهرمی همچنین از رای موافق هیئت وزیران، به شمس الدین فرزادی پور به عنوان مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خبر داد.

سخنگوی دولت همچنین برخی مصوبات در جلسه پیشین هیئت دولت را اعلام کرد.

موافقت دولت با تصویب آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و ازادگانی که در حالت اشتغال نیستند، اصلاحات پیشنهادی وزارت راه برای اصلاح آیین نامه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، پرداخت نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان هرمزگان، اصلاح ایرادات شورای نگهبان درباره اساسنامه سازمان توسعه و فناوری‌های نوین آب‌های جعلی، تصویب آیین نامه‌ای برای تامین مشارکت بخش غیردولتی در اتمام طرح‌های نیمه تمام و تصویب اساسنامه صندوقی که برای ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بویژه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، از جمله مصوبات جلسه روز یکشنبه هیئت دولت بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار