انتخاب صحیح رشته تحصیلی دبیرستان لازمه انتخاب درست رشته دانشگاه است

تهران (پانا) - دو تن از مسئولان آموزش و پرورش منطقه ۱۳ به‌منظور راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در دبیرستان فرزانگان ۴ در بین پایه‌های نهم حضور یافتند و از آن‌ها خواستند تا از هم‌اکنون به فکر رشته تحصیلی خود باشند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب صحیح رشته تحصیلی دبیرستان لازمه انتخاب درست رشته دانشگاه است

مدیر حراست و معاون آموزش و پرورش منطقه ۱۳ جهت راهنمایی و هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته صحیح در کلاس‌های پایه‌های نهم حضور یافتند و ضمن راهنمایی و دادن پاره‌ای از اطلاعات در این زمینه از دانش‌آموزان این‌ پایه خواستند تا قبل از انتخاب رشته توانایی‌ها و علایق خود را بسنجند و با انتخاب رشته صحیح و درست و طبق توانایی و علاقه در دانشگاه مجبور به تغییر رشته تحصیلی خود نشوند.

اسدی وجود مشاوران تحصیلی را در هدایت تحصیلی و انتخاب درست رشته تحصیلی مفید دانست و افزود: تا قبل از تابستان و در طول سال تحصیلی بر مبنای سنجش معیار‌هایی چون میزان‌ پذیرش و ظرفیت دانشگاه‌ها، بازار کار و بررسی وضعیت رشته انتخابی در سال ۱۴۰۳ و شرکت در آزمون‌های آزمایشی با تعیین سطح توانایی‌های خود باید انتخاب رشته کرد.

وی ضمن تاکید به تلاش دانش‌آموزان این پایه خاطرنشان کرد: در انتخاب رشته تحصیلی باید به این نکات توجه داشت که ضریب نمرات پایه نهم، ۳ است و البته معدل سال‌های هفتم و هشتم نیز در آن تاثیر‌گذار است.

اسدی در پایان از دانش‌آموزان خواست تا با تلاش و توکل به خدا و با در نظر گرفتن علاقه و توانایی‌های خود رشته‌ای را انتخاب کنند که در سال‌های بعد مجبور به تغییر آن نشوند و بتوانند آن را در دانشگاه ادامه دهند تا موجب خسران زمان و پشت کنکور ماندن نشوند.

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار