دبیر تربیت بدنی منطقه۱۳:

المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای می‌تواند مشکلات دانش‌آموزان را در این حوزه مرتفع کند

تهران (پانا) - دبیر تربیت بدنی منطقه 13 عنوان کرد المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای می‌تواند مشکلات دانش‌آموزان را در این حوزه مرتفع کند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای می‌تواند مشکلات دانش‌آموزان را در این حوزه مرتفع کند

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در دبیرستان حربن ریاحی، به یاد دبیر فقید تربیت بدنی این دبیرستان، احمدرضا اسکندری و با شعار تحصیل، تهذیب، ورزش شروع به فعالیت کرده است.

امین گواهی؛ با اشاره به ایجاد مشکلات زیادی در دوران آموزش مجازی به ویژه در تحرکات دانش آموزان به پانا عنوان کرد: «با توجه به غیرحضوری بودن مدارس و تعطیلی اماکن ورزشی به دلیل شیوع کرونا، این مسئله سبب چاقی و اضافه وزن، ایجاد ناهنجاری های زیاد اسکلتی - قامتی برای دانش آموزان شد. باید از روش هایی استفاده کرد تا این مشکلات رفع شود. حضور مستمر دانش آموزان در زنگ های ورزشی در این قضیه می تواند تاثیرگذار باشد. اما برگزاری مسابقات کلاسی هم نکته ای حائز اهمیت است، چرا که هم استعداد های زیادی در زمینه های ورزشی کشف می شوند و هم دانش آموزان با علاقه زیاد در این مسابقات و فعالیت های ورزشی شرکت می کنند. دبیرستان حربن ریاحی نیز از این قائله مستثنی نبوده و با هماهنگی های صورت گرفته ما المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را با شعار «تحصیل، تهذیب، ورزش»در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال، طناب کشی، تنیس روی میز برگزار کردیم.»

وی ادامه داد: «هدف از برگزاری المپیاد درون مدرسه ای هم ارتقا آمادگی بدنی و سلامت روانی جمعی از دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنها و شناسایی استعدادها است.»

گواهی با تاکید بر این مسئله‌ که دبیرستان حربن ریاحی یک مدرسه ورزشی و یکی از مدعیان اصلی در تمام رشته ها در مسابقات بین مدارس است، افزود: «مدرسه حر کاملا یک مدرسه ورزشی بوده و ورزشکاران حرفه ای زیادی را همانند امیر علی آذر پیرا در کشتی، رسول خطیبی در فوتبال و... را به عرصه های ملی معرفی کرده است و هر سال یکی از مدعیان مسابقات دهه فجر است. یکی از اهداف ما از برگزاری المپیاد درون مدرسه ای اعزام تیم های قدرتمند به مسابقات بوده است.»

برگزاری مسابقات درون مدرسه ای باعث شادابی، ایجاد انگیزه و بهبود وضعیت جسمی در میان دانش آموزان می شود

امیر محمدی فولادی؛ یکی از دانش آموزان ورزشکار دبیرستان حر که به صورت حرفه ای در فوتبال فعالیت دارد تصریح کرد: «از نظر بنده برگزاری این مسابقات باعث شادابی، ایجاد انگیزه و بهبود وضعیت جسمی در میان دانش آموزان می شود و حس رقابت بین آنها جذاب است. چرا که با توجه به عدم فعالیت دانش آموزان در دوران آموزش مجازی، برگزاری المپیاد های ورزشی می‌تواند به آنها کمک کند. در این مسابقات دانش آموزانی هستند که خیلی از رشته های ورزشی را به صورت حرفه ای و مستمر دنبال می کنند و از تمام ابعاد به مسائل ورزشی تسلط کافی دارند؛ با برگزاری این مسابقات دبیران تربیت بدنی هم می توانند آنها را برای مسابقات آماده کرده و جهت پیشرفت آنها کمک زیادی کنند.»

فراز قلی بیگیان درباره برگزاری المپیاد ورزشی در دبیرستان حر خاطر نشان کرد: من به عنوان یک دانش‌آموز، بسیار از برگزاری این مسابقات بعد از دو سال خرسند هستم و بسیار از این موضوع حمایت می‌کنم، زیرا رقابت در خیلی از کارها به سود خود انسان است(البته در کنار انسانیت) و در خیلی از شرایط باعث شکوفایی استعدادهای پنهان فرد می شود. به لطف خدا و با حمایت اساتید و مدیریت دبیرستان و تلاش های بی‌وقفه امین گواهی؛ معلم تربیت بدنی مدرسه حر بن ریاحی، امسال شاهد برگزاری این مسابقات بعد از دو سال هستیم.»

وی بیان کرد: «در این بین، جای خالی یک نفر بسیار حس می‌شود. کسی که تمام زندگی‌اش را وقف آموزش، تربیت و حمایت از کسانی کرد که هم اکنون افتخارآفرینانی برای این مرز و بوم هستند. استادی شریف، مردی عزیز که هیچکس قادر به توصیف او نیست. دبیر فقید احمدرضا اسکندری. به شخصه و به جرأت می‌توانم بگویم که دبیرستان حربن ریاحی، تمام افتخارات ورزشی خود در این چند دهه اخیر مدیون این استاد بزرگ است. باعث افتخار من است که یکی از شاگردان ایشان بوده ام و افتخار این را داشتم که از آموزه های ایشان استفاده کنم. خارج از این مسائل آرزوی موفقیت برای دبیرستان حر بن ریاحی چه در مسائل ورزشی و چه در مسائل درسی را دارم. برگزاری این مسابقات شکوفایی چندانی برای هم سن و سال های من ندارد، زیرا حربن ریاحی مدرسه ای ورزشی است و هر دانش آموزی که در این مدرسه ثبت نام می کند، استعدادهای ورزشی او نیز از قبل مورد بررسی قرار گرفته و معلوم است که در چه رشته ای استعداد دارد و حتی به صورت پیشرفته در آن فعالیت می‌کند. از این رو این مسابقات بیشتر جنبه رقابتی و ایجاد نشاط میان دانش آموزان دارد.»

در آخر هم امیدوار هستم که دبیرستان حر بن ریاحی در نبود مرحوم احمدرضا اسکندری همچنان به موفقیت های ورزشی خود ادامه دهد و سبب شادی روح پاک و منزه ایشان شود.

دانش آموز خبرنگار: امیر عرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار