معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

مسیر نو دست تک تک ماست

مشهد (پانا) - معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در اختتامیه دوره مسیر نو گفت مسیر نو دست تک تک افراد است. راه جدید در صورتی اتفاق می‌افتد که اراده شود و تغییر صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مسیر نو دست تک تک ماست

حجت الاسلام حسین پورثانی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اختتامیه دوره مسیر نو گفت: مسیر نو دست تک تک ماست. راه جدید در صورتی اتفاق می افتد که اراده کنیم و خواهان تغییر باشیم. یکی از خطرهایی که باید آن را مورد توجه جدی قرار داد، روزمرگی است و آفتی برای کارهای پرورشی محسوب می شود.

وی افزود: امروز در آموزش و پرورش دچار نتیجه گرایی افراطی هستیم؛ به این معنا که بیشتر دنبال آمار و گزارش هستیم و از فرآیند و کیفیت برنامه ها جهت رشد دانش آموزان غافل شده ایم. کمی نگری افراطی، آفت دیگری است که گریبانگیر ما شده است.

پورثانی ادامه داد: فعالیت و برنامه ها باید رویکرد دانش آموز محوری داشته باشد. تصمیمات ما تا چه حد دانش آموز را منتفع می کند؟ تمام زمانی را که در آموزش و پرورش صرف می‌کنیم برای تربیت دانش آموزان باید باشد؛ زیرا ولی نعمت ما در آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی اشاره کرد که ۱۵۰ نقش هویتی برای دانش آموزان تعریف کرده ایم که باعث تقویت هویت دانش آموز می شود. هر دانش آموز در مدرسه باید نقش داشته باشد.

پورثانی در پایان گفت اگر نیت الهی باشد و هدف و مسیر مشخص شده باشد، برنامه ها محقق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار