دوره"مسیر نو" یکی از دوره‌های تحولی است

مشهد(پانا) - معاون سازمان دانش‌آموزی استان خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی معاونین پرورشی آموزش و پرورش استان گفت دوره مسیر نو شروع تحول جدید در حوزه پرورشی است که این دوره با هم‌افزایی و آموزش همکاران می‌تواند برکات زیادی را به ارمغان بیاورد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دوره"مسیر نو" یکی از دوره‌های تحولی است

ایرج سالاران در افتتاحیه ی دوره ی آموزشی معاونین پرورشی ادارات استان خراسان رضوی گفت: اگر شبکه ی معاونین پرورشی در استان قوی شود شاهد ابتکارات و نو آوری های خوبی در حوزه ی پرورشی خواهیم بود. یکی از راه های تحول آموزش مستمر است.

سالاران گفت: وقتی همکاران در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند هم افزایی اتفاق می افتد که این کار باعث رشد و کیفی سازی برنامه های پرورشی خواهد شد. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کارهای سطحی و رو بنایی بوده ایم، فعالیت هایی که در جان و قلب مخاطب اثری نگذاشته است.

وی ادامه داد: اگر در برنامه های پرورشی محتوا اصل قرار نگیرد فقط موجب اتلاف وقت و سرمایه است. استاد طاهرزاده در کتاب "آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود" به این موضوع اشاره می کند که اگر برنامه های پرورشی و فرهنگی موجب دین داری مخاطب نشود و فقط او را دین دان کند پوچ و بی اثر است. معاون پرورشی در مدارس باید قوی ترین و موثر ترین و کارآمد ترین فرد باشد. معاون پرورشی می‌تواند جو مدرسه را آرام و به سمت فرهنگ سازی هدایت کند.

وی در پایان گفت: تصمیمات غلط بعضی از مسئولان در گذشته باعث افت و کمرنگ شدن حوزه ی پرورشی شده است که الحمدلله در سال های اخیر اقدامات مناسبی انجام شد. یکی از اهداف این دوره نیز توانمند سازی معاونین پرورشی ادارات است که به تبع آن تاثیرش را در معاونت های پرورشی مدارس خواهیم دید. جا دارد تشکری از معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی داشته باشم که تمام تلاش خودشان را برای اعتلای پرورشی استان بکار گرفته اند. بنده اعتقاد دارم که منظومه ی فکری مقام معظم رهبری بهترین رهنمود برای فعالیت های پرورشی است. امیدوارم همه ی ما رهنمود های ایشان را سرلوحه ی کار خود قرار دهیم و محور همه ی کارهای مدرسه قرآن و عترت باشد.

دانش آموز خبرنگار: محمد ابراهیم خوشدوست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار