بازدید مدیران کل آموزش و پرورش و صدا‌و‌سیما مرکز اردبیل از پژوهش‌سرای بابا صفری

اردبیل (پانا) - مدیران کل آموزش و پرورش و صدا‌و‌سیما مرکز اردبیل از قسمت‌های مختلف پژوهش‌سرای بابا صفری بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیران کل آموزش و پرورش و صدا‌و‌سیما مرکز اردبیل از پژوهش‌سرای بابا صفری

در حاشیه این بازدید کلام اله صفری ،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به رسالت آموزش و پرورش در زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادها و ارتقای شایستگی های دانش آموزان گفت: پژوهشسراهای دانش آموزی شرایط و امکانات رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه پژوهشسراهای دانش آموزی در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأسیس شده اند، اظهار کرد: برنامه ریزی برای تقویت روحیه همکاری و مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی از دیگر اهدافی است که در این مکان علمی دنبال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ما باید زمینه هدایت دانش آموزان بسمت تحقیق و مطالعه در زمینه های مختلف علمی را فراهم کنیم.

وی با گلایه از ارزشیابی بر پایه نمره، خاطرنشان کرد: باید سازوکاری در مدارس و بخصوص امر ارزشیابی دانش آموزان اندیشیده شود که تنها نمره ملاک موفقیت آنان نباشد بلکه تحقیق و پژوهش و دیگر ملاک های علمی نیز مدنظر قرار گیرد.

علی ملا احمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با اشاره به حدیث "العلم السلطان" گفت: بدون شک امروز در دنیایی زندگی می کنیم که همه چیز در آن بر پایه علم و قدرت حاصل از آن است.

وی با بیان اینکه باید از دانش برای بهتر زیستن بهره مند شد اظهار کرد: نمی توان از تاثیر مثبت علم در نوع زندگی انسان ها غافل بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل پیرامون اثرات شگرف علم و تکنولوژی بر موفقیت کشورها، تصریح کرد: علم و دانش نقش مهمی در موفقیت کشورها ایفا می‌کند.

ملااحمدی ادامه داد: عرصه های جدیدی در علم و تکنولوژی از جمله نانو، سلول های بنیادی و ... ایجاد شده است و خوشبختانه دانشمندان کشور ما نیز در این حوزه در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

وی افزود: رسالت آموزش و پرورش تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان است که بحمدالله با وجود ظرفیت های علمی در پژوهشسراهای دانش آموزی شاهد تحقق این مهم هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با اشاره به اینکه زمینه معرفی پژوهشسرا های دانش آموزی فراهم شود، خواستار تهیه فیلم مستند از فعالیت ها و موفقیت های پژوهشسرای " بابا صفری" شد.

محمود مشکی ،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه حضور نهادها و مشارکت انان در فعالیت های آموزشی و تربیتی، آموزش و پرورش را در انجام رسالت خود کمک می کند، گفت: صدا و سیما بعنوان یک نهاد جریان ساز می تواند در کنار آموزش و پرورش در ایجاد رغبت در بین والدین برای حضور دانش آموزان جهت فعالیت های آموزشی و تربیتی در مکان های پژوهشی کمک کند.

وی اظهار کرد: حضور موفقیت آمیز دانش آموزان استان در جشنواره نوجوان خوارزمی نوید گام های بلند در حوزه های علمی و پژوهشی استان را می دهد، بنابراین وظیفه آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی است که شناساندن این چهره های نوپای علمی به نسل حاضر را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار