مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۳ در گفت‌و‌گو با پانا:

سازمان دانش‌آموزی حس مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان پرورش می‌دهد

تهران (پانا) - ‌مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۳، سازمان دانش‌آموزی را بستری مناسب و حائز اهمیت برای تقویت حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف دانست و بر ایجاد فضایی برای پرورش و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌های مرتبط در این سازمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی حس مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان پرورش می‌دهد

زینب محمدی جلودار؛ مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۳ با اشاره به اهمیت سازمان دانش‌آموزی برای پیشرفت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف در گفت‌و‌گو با پانا گفت: سازمان دانش‌آموزی شامل تشکل‌های گوناگونی مثل شورای دانش‌آموزی، پیشتازان، آموزش خبرنگاری، اردو و بازدید و ... است و هدف اصلی این سازمان ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و ارتقای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌های مرتبط با این سازمان، دفاع کردن از حقوق هم‌نوعشان را می‌آموزند. همین مسئله در زندگی عادی هم کمک حال دانش‌آموزان خواهد بود. وقتی دانش‌آموزی وارد این مجامع و تشکل‌ها شود، با مسئولیت‌هایی که بر عهده دارد، نحوه صحیح زندگی کردن را می‌آموزد و باعث ارتقای سطح زندگی اجتماعی خود می‌شود.

محمدی؛ اعضای سازمان دانش‌آموزی را یک فعالیت گروهی مفید برای دانش‌آموزان دانست و افزود: هر سال، برای این اعضا برنامه‌هایی از طرف اداره کل آموزش و پرورش مشخص می‌شود و طبق این برنامه‌ها فعالیت صورت می‌گیرد. مقداری از این فعالیت‌ها هم به عهده سازمان دانش‌آموزی هر منطقه است، انشالله در سال تحصیلی جدید هر نوع فعالیتی که بتواند یک مکمل خوب برای حضور تاثیرگذار دانش‌آموزان در پیشتازان از جمله برگزاری اردوهای علمی- آموزشی، کلاس‌های تقویتی، فعالیت‌های گروهی و... باشد را انجام خواهیم داد.

محمدی؛ دانش‌آموز خبرنگاران منطقه ۱۳ را افرادی مستعد، پر تلاش و علاقه‌مند توصیف ‌و تصریح کرد: ما دانش‌آموزان بسیار علاقه‌مند و توانمندی در حوزه خبرگزاری پانا در اختیار داریم. همچنین با افتخار، منطقه ما جز مناطق فعال در تهیه اخبار برای خبرگزاری پانا بوده است و همین نشان‌دهنده عملکرد خوب مدرسان پانا در امر آموزش دانش‌آموز خبرنگاران است؛ خبرگزاری پانا یک بستر مناسب و مفید برای کشف استعداد دانش‌آموزان است ما هم سعی می‌کنیم در هر شرایطی بستر فعالیت را برای آن‌ها مهیا کنیم تا بتوانند اخبار مهم منطقه و مدارس را انعکاس دهند.

مسئول سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۳؛ شورای دانش‌آموزی را بستری برای آموزش طریقه صحیح زندگی اجتماعی دانست و تصریح کرد: همانطور که از اسم شورای دانش‌آموزی مشخص است، دانش‌آموزان نمایندگانی را برای شنیده شدن صدای دانش‌آموزان به گوش مسئولان برای حل مشکلات مدرسه انتخاب می‌کنند وقتی یک نفر از میان خود دانش‌آموزان انتخاب می‌شود چون از قشر خود دانش‌آموزان است، به‌خوبی می‌تواند مشکلات دانش‌آموزان را عنوان کند و برای حل آن‌ها با هم‌فکری دانش‌آموزان تلاش کند. ما هم تلاش می‌کنیم با جلساتی که با روسای شورای دانش‌آموزی مدارس برگزار می‌‌کنیم برای حل مشکلات دانش‌آموزان گام بر‌داریم.

محمدی در رابطه با برگزاری اردو‌های گوناگون برای دانش‌آموزان گفت: اردو‌ها طبق روال گذشته دایر است و ما مجوز لازم را برای هر مدرسه‌ای که درخواست اردو داشته باشد صادر خواهیم کرد. در رابطه با موضوع اردو هم مدیران مدارس تصمیم می‌گیرند که از چه مکانی استفاده کنند. اما قطعا چون چند سالی است که دانش‌آموزان به‌دلیل وجود ویروس کرونا و آموزش مجازی اردو نرفته‌اند ما نهایت همکاری را با مدارس منطقه ۱۳ خواهیم داشت.

دانش‌آموز خبرنگار؛ امیر‌عرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار