کارشناس مشاوره مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

توجه به اشتباهات نوجوانان، موجب جلوگیری از بحران در خانواده می‌شود

بهارستان یک(پانا)- کارشناس مشاوره مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در نشست توانمندسازی مدیران متوسطه اول ناحیه یک بهارستان، توجه به اشتباهات نوجوانان را موردی جهت جلوگیری از بحران در خانواده دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به اشتباهات نوجوانان، موجب جلوگیری از بحران در خانواده می‌شود

هادی اسدی کارشناس مشاوره مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در نشست توانمندسازی مدیران متوسطه اول ناحیه یک بهارستان که به عنوان یک دوره کیفیت‌بخشی در خصوص فعالیت‌های پرورشی مدیران متوسطه اول نیز بود گفت: تربیت نوجوان، مدیریت رفتار با نوجوان و شناخت ویژگی‌های رشدی و تحولی نوجوان و چگونگی برخورد با آنها از اهمیت خاصی برخوردار است و لازم است تا به این موضوعات توجه شود.

وی در ادامه به مدیریت رفتار با نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که والدین در زمان نوجوانی باید به آن توجه خاصی داشته باشند، نحوه درست مدیریت اشتباهات نوجوان است؛ والدین بایستی در موقعیت‌های گوناگون در کنار نگهداری از فرزند خود به وی اجازه آزمون و خطا دهند، زیرا همه ما همواره از اشتباهات خود بیشترین درس را می‌گیریم و نوجوان هم از این قانون مستثنی نیست.

اسدی خاطر نشان کرد: اشتباهات نوجوان از آن مقولاتی است که اگر به‌ آن توجه نکنیم، ممکن است سبب ایجاد بحران در خانواده شود؛ زیرا در دوران نوجوانی، فرد مدام به آزمون و خطا می‌پردازد، بنابراین طبیعی است که اشتباهات زیادی از وی سر بزند.

او تاکید کرد: در چنین شرایطی وظیفه والدین این است که جهت سلامت روان و خود اتکایی نوجوان فضا و رابطه مستحکمی را در محیط خانواده ایجاد کنند تا نوجوان بتواند از خطاهای خود درس بگیرد.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار