مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

تقویت هسته‌ها و مراکز مشاوره برای ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد تقویت هسته‌های مشاوره مناطق با ارتقای تجهیزات و بهبود کیفیت برای ارائه خدمات هر چه بهتر به دانش‌آموزان در اولویت ما است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت هسته‌ها و مراکز مشاوره برای ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی‌نیا در حاشیه دوره کشوری آموزش، توجیه و توانمندسازی رؤسای مراکز مشاوره، کارشناس مسئولان و سرگروه‌های مشاوره در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: آسیب های اجتماعی با وقوع کرونا افزایش زیادی داشته است و دامنه آن فراگیر شده است. حوزه مشاوره از آسیب های اجتماعی، جدا نیست و مسائلشان در هم تنیده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: اساتید مشاوره معتقدند معنای آسیب اجتماعی در دانش‌آموزان نسبت به گروه سنی بزرگسال تفاوت دارد و با فعالیت‌های مشاوره‌ای می‌توان تا حد زیادی از آن پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: بهترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی، نخست تقویت مراکز مشاره‌ای است و ما هسته‌های مشاوره و خدمات روانشناختی که در مناطق آموزش و پرورش داریم، با کمک مسئولان و متولیان امر، به مرکز مشاوره ارتقا دادیم تا بتوانیم کمک بیشتر و بهتری را به دانش آموزان ارائه کنیم. آموزش خانواده‌ها نیز راه دیگری برای مقابله با آسیب‌هایی است که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند. آموزش خانواده‌ها در کاهش وقوع بزهکاری اجتماعی بسیار موثر است.

تجلی نیا با اشاره به اینکه کمبود شدید مربی و مشاور داریم، تصریح کرد: نگاه افراطی و تفریطی به حوزه تربیتی آسیب‌زا است و تعادل موجب افزایش کارآیی آن می‌شود. نقش مربی و مشاور را باید در مدارس احیا کنیم و این کار نیاز به مدیریت و هدایت فعالیت‌ها دارد. دوره‌های توانمندسازی هزاران نفر از مربیان و مشاوران آغاز شده و برنامه‌ریزی برای آموزش نومعلمان و ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان نیز در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار