مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

مدیران آموزش و پرورش برای مراکز مشاوره، مدیران توانمند و متخصص انتخاب کنند

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی تاکید کرد مدیران آموزش و پرورش برای مراکز مشاوره، مدیران توانمند و متخصص انتخاب کنند، چرا که این حوزه یک حوزه بسیار تخصصی است و مستقیم با مشکلات و چالش‌های دانش‌آموزان روبرو است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران آموزش و پرورش برای مراکز مشاوره، مدیران توانمند و متخصص انتخاب کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «امیر تجلی‌نیا» ضمن شرکت در نشست هم‌اندیشی کارشناسان امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر لزوم تبیین برنامه‌های حوزه مشاوره و آسیب‌های اجتماعی طبق سند نظام جامع مشاوره، گفت: در بازدیدهای سرزده که از مراکز مشاوره چند استان داشتیم، از نزدیک با برخی چالش‌ها که به نوعی عجیب به نظر می‌آید روبرو شدیم.

وی خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره که با ارتقای تجهیزات و افزایش کمی و کیفی هسته‌های مشاوره در دستور کار ما است، می تواند به شکل چشم‌گیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده و در مراحل اولیه به دانش آموزان و خانواده‌ها کمک کند، اما در برخی استان‌ها و مناطق، کم لطفی می‌شود که ما در بازدیدها به طور جدی آن‌ها را رصد می‌کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مراکز مشاوره در سطح ۱۹ منطقه استان همدان باید فعال شود و مدیران لایق و توانمند و متخصصین مشاوره در این مراکز به کارگرفته شوند تا فرایند ارجاع درمان و پیگیری مراجعان، مورد بررسی و نظارت دقیق‌تر قرار گیرد.

تجلی‌نیا افزود: کار مشاوران مخصوصا در شرایط پسا کرونا، بسیار سخت‌تر شده و مسئولیتی بس سنگین برعهده این قشر است. مشاور متعهد و متخصص می‌تواند با پایش به موقع و ارائه مشاوره به دانش‌آموز و خانواده از سلامت روان جامعه مراقبت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار