مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

گفتمان تربیت را به گفتمان غالب جامعه و مطالبه رسانه‌ها تبدیل کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته امور تربیتی با بیان اینکه از کار نمایشی و اسراف باید دوری شود، تاکید کرد که باید از هفته امور تربیتی‌ استفاده شود تا گفتمان تربیت به گفتمان غالب جامعه و مطالبه رسانه‌ها تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۳۳۶۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان تربیت را به گفتمان غالب جامعه و مطالبه رسانه‌ها تبدیل کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی هفته امور تربیتی و روز تربیت اسلامی که در ابتدای اسفند هر سال است، ظهر امروز در سالن جلسات این معاونت برگزار شد. در این جلسه که مدیران‌کل و مشاوران معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز حاضر بودند، «امیر تجلی‌نیا» گفت: برنامه‌های هفته امور تربیتی باید به دور از هرگونه کار نمایشی و صرف هزینه‌های گزاف و کم فایده باشد.

وی افزود: ما نیاز داریم تا گفتمان تربیت فرزندان ایران را به گفتمان غالب در جامعه و مطالبه رسانه‌ها تبدیل کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: تقدیر از مربیان نمونه، فعال و تاثیرگذار را خواهیم داشت و نباید فراموش شود اما باید با استفاده از اساتید این حوزه، متفکرین و اندیشمندان و فعالان در برنامه‌ها، به تعمیق مفهوم لزوم توجه به تربیت با روش‌های نوین و کارآمدسازی امور تربیتی و ایده‌های نو بپردازیم.

تجلی‌نیا گفت: از رسانه‌ها و مسئولین کشور باید دعوت کنیم تا به دغدغه‌های فعالان این حوزه توجه ویژه‌ای کنند و به آموزش و پرورش کمک کنند تا نقش موثر خود را ایفا کند. هفته گرامی‌داشت امور تربیتی نباید روزهایی باشد که خودمان از خودمان تقدیر و تشکر کنیم و این مهم را به مردم و اولیا بسپاریم، نه اینکه دستوری و تجویزی عمل کنیم.

«اکبر سرداری» معاون اداره‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی نیز در جلسه برنامه‌ریزی امور تربیتی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: احیای امور تربیتی مورد تاکید وزیر آموزش و‌ پرورش است لذا برنامه امسال باید متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: شیوه‌نامه برگزاری برنامه‌های هفته امور تربیتی به استان‌ها ابلاغ شده است و امیدواریم با هم‌افزایی بتوانیم برنامه‌های خوبی در این هفته برگزار کنیم.

«رضا قمرزاده» مشاور معاون پرورشی در این جلسه پیشنهاد داد تا از رهبر معظم انقلاب درخواست به حضور پذیرفتن مربیان تربیتی را داشته باشیم تا ایشان با رهنمودهای خود راه را برای فعال سازی امور تربیتی باز و روشن کنند.

«اسماعیل بحری زاده» مشاور امور راهبردی معاون پرورشی نیز گفت: تقدیر از مربیان نمونه به مناطق و استان‌ها سپرده شود و به همراه برخی نخبگان این حوزه از سراسر کشور نشستی صمیمانه با جناب آقای رئیسی رئیس محترم جمهور و آقای قالیباف ریاست محترم مجلس داشته باشیم تا ایشان از دغدغه‌ها، چالش ها و راهکارهای پیشنهادی این عزیزان مطلع شده و برای پیگیری امر مهم تربیت در کشور از آموزش و پرورش حمایت کنند.

هشتم اسفند 1358 با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، نهاد «امور تربیتی» در آموزش و پرورش بنیان نهاده شد و هرساله این روز و هفته با عنوان روز تربیت اسلامی و هفته امور تربیتی بزرگ داشته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار