معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با پانا:

باید فرصت بروز و ظهور استعدادهای دانش‌آموزان فراهم شود

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت دانش‌آموزان باید استعداد‌های خود را در مکان‌ها و زمان‌های مختلف بروز دهند تا هم افراد جامعه بتوانند از هنرشان لذت ببرند و هم استعدادهای آنان به فراموشی سپرده نشود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
باید فرصت بروز و ظهور استعدادهای دانش‌آموزان فراهم شود

سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در برگزاری مسابقات استانی سکوی ایران قوی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «ما اعتقاد داریم که اقیانوس استعداد های دانش آموزان، آموزش و پرورش است. اگر بخواهیم در زمینه شناسایی، کشف و رشد استعدادها کار شایسته‌ای انجام دهیم، باید از طریق آموزش و پرورش این کار صورت گیرد و آموزش و پرورش مرکزی باشد که این استعدادها را شناسایی کرده و به رشد و بالندگی برساند.»

وی افزود: «این جشنواره یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، مخصوص دانش‌آموزان بااستعداد که در طول سال در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه مسابقات قرآنی، جشنواره نوجوان سالم و... شرکت داشته اند، علاوه بر آن مسابقات سراسری، فرصت های دیده شدن در مکان ها و زمان های مختلف را داشته باشند که استعدادهایشان بعد از فتح قله ای فراموش نشود. این استعداد ها باید در مکان های مختلف ایفای نقش کنند و از هنرشان افراد مختلف جامعه و همچنین آموزش و پرورش لذت ببرند و اینکه بیشتر فرصت خود شکوفایی داشته باشند. فلسفه سکوی ایران قوی این است که بچه ها استعدادهای خودرا معرفی کنند و این ظرفیت ها بیشتر مورد بهره برداری قرار گیرد.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: «جشنواره سکوی ایران قوی اولین جشنواره استعدادیابی بود که به این شکل در سطح استان البرز برگزار شد تا دانش آموزان بتوانند در عرصه های مختلف برای مردم ایفای نقش کنند. ما به عنوان یک برنامه ثابت و رویکرد تربیتی در وزارت آموزش و پرورش و به ویژه معاونت فرهنگی و پرورشی در استان البرز نگاه ویژه به این مسئله داریم و باید از استعدادها در طول سال و در برنامه های مختلف استفاده کنیم و امکان تکرار این جشنواره در سال های آتی نیز وجود دارد.»

فتح الهی در ادامه بیان کرد: «دانش آموزان برگزیده در بخش استانی این جشنواره بنابر برنامه وزارت آموزش و پرورش وارد مسابقه کشوری می شوند و نفرات برتر به صورت نهایی انتخاب می شوند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «از استان البرز ۱۵۰ دانش آموز در این جشنواره شرکت کرده بودند که 12 دانش آموز دختر و ۹ دانش آموز پسر به مرحله استانی راه یافتند.»

دانش آموز خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار