استعدادیابی تحصیلی، شخصیت و توانمندی‌ فرد را به موفقیت نزدیک می‌کند

دیر (پانا)- نائب رئیس دوم مجلس دانش‌آموزی پسران استان بوشهرگفت هماهنگی و تطابق شغل فرد با مهارت، شخصیت و توانمندی‌هایش فرد را به موفقیت نزدیک می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
استعدادیابی تحصیلی، شخصیت و توانمندی‌ فرد را به موفقیت نزدیک می‌کند

محمدرضا تنو در گفت و گو با پانا اظهار کرد:«استعدادیابی تحصیلی یک مسله مهم است که هماهنگی و تطابق شغل فرد با مهارت، شخصیت و توانمندی‌هایش فرد را به موفقیت نزدیک می‌کند.»

او گفت:«داشتن توانمندی و نوع انتخاب رشته در رضایت از زندگی بسیار تاثیرگذار است. بنابراین، هر کسی دوست دارد که شناخت کافی از استعدادها و توانمندی‌های ذاتی خود داشته باشد تا بر اساس آن‌ها مسیر درست را شناسایی کند و سریع‌تر وارد جاده‌ پیشرفت شود. این موضوع به‌خصوص برای جوانان که آماده‌ ورود به دانشگاه هستند از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانند رشته تحصیلی مناسب با شخصیت خود را انتخاب کنند.»
تنو افزود:« برای شناخت استعدادهای خود راهکارهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق کمک از یک مشاور خوب در مسیر درست قدم بردارید.»

تنو اظهار کرد:«هدف از استعدادیابی و ایجاد آزمون‌های استعدادیابی کمک به افراد برای شناسایی استعداد و مهارتی است که فرد در مسیر درست زندگی قرار می‌گیرد و با صرف کمترین زمان و هزینه، بهترین نتیجه را می‌تواند در زندگی بگیرد.»

او گفت:« امروزه استفاده از شیوه‌های روان‌شناختی و تست‌های استعدادیابی رونق گرفته است، اما باید به دقیق و معتبر بودن این تست‌ها اطمینان حاصل کنیم تا ما را دچار سردرگمی نکند. از آنجایی که پیدا کردن استعداد در فرد باید از دوران کودکی شکل بگیرد، اما تست استعداد تحصیلی می‌تواند تا قبل از دوران دبیرستان و ورود به رشته های مختلف نظری، انسانی و ریاضی گرفته شود. تست استعدادیابی ارتباط زیادی با تست شخصیت شناسی دارد.»
تنو خاطرنشان کرد:«در استعدادیابی تحصیلی معلمان ما خیلی می توانند کمک کنند که با برگزاری مسابقات استعدادیابی مختلف این استعدادها کشف شوند و مورد حمایت قرار گیرند.»
نائب رئیس دوم مجلس دانش‌آموزی پسران استان بوشهر گفت:« ارتباط استعداد تحصیلی با شخصیت شناسی، خود آگاهی و شناخت فرد از خود باعث می شود تا فرد بهتر از توانمندی های خود آگاه شود. این آگاهی کمک می کند تا فرد با تست های مختلفی که وجود دارد بهترین تصمیم را در کد رشته خود بگیرد. تست های شخصیت شناسی باعث می شود تا فرد با پاسخ دادن به تعدادی از سوال ها، خودشناسی بیشتری پیدا کند.»

او در ادامه بیان کرد:«کودکان شما استعدادهای مختلفی دارند. هر توانمندی و استعدادی، زمینه‌ساز موفقیت متفاوتی است. برای رسیدن به موفقیت باید استعداد را شناخت تا بتوان موفق شد. استعدادیابی نقش مهمی در آینده زندگی محصلان دارد، به گونه ای که قبل از اینکه آنها اقدام به انتخاب نادرستی بکنند، بدون اینکه توان خود را در آن بیابند حتما از استعدادهای خود شناخت داشته باشند.»

تنو افزود: «مسیر درست در پی شناسایی توانمندی درست است. مشاور به فرزندان شما کمک می کند تا آینده تحصلیی و شغلی خوبی را برای فرزندانتان فراهم کنید. کافیست از توانمدی او به شناخت برسید.»

تنو تاکید کرد:«با استفاده از استعدادیابی تحصیلی حتی مشخص می‌شود که چرا کودک یا نوجوان شما در برخی از دروس دارای نقاط ضعف بوده یا اینکه در برخی از زمینه ها کاملا توانمند عمل کرده است. با استفاده از شناخت نقاط ضعف و قدرت مشاور به محصل کمک می کند تا او نقاط قوت خود را بیشتر کند و نقاط ضعف خود را برطرف کند. نقاط ضعف در کودک لزوما نشان از ناتوانی کودک شما در آن زمینه نیست، اما وجود مشاور می‌تواند کاملا در این زمینه موثر عمل کند.»

نائب رئیس دوم مجلس دانش‌آموزی پسران استان بوشهر تاکید کرد:« این 6 راهکار را همیشه در زندگی خود رعایت کنید. خودآگاهی، شناخت استعدادهای منحصر به فرد دانش آموزان و پذیرش چالش های آن­ها، آینده نگری، اعتقاد به قدرت ایجاد تغییرات، مسئولیت انجام اقدامات، تصمیم گیری و عمل به آن­ها، پشتکار، درس گرفتن از سختی ها و تسلیم نشدن در هنگام سخت شدن کارها، تعیبن اهداف واقعی و قابل دسترس با در نظر گرفتن نقاط قوت و زمینه های مورد نیاز آن، سیستم های پشتیبانی، شناسایی افرادی که می­‌توانند شما را پشتیبانی کنند و به طور فعال به دنبال پشتیبانی هستند. راهبردهای مقابله هیجانی، شناسایی عوامل استرس زا در یادگیری باعث ایجاد روش­های موثر مقابله با آن­ها می شود.»

او تصریح کرد:«یکی از چیزهایی که در ادامه روند تحصیل شما می‌تواند تاثیرگذار باشد انتخاب رشته درست است. انتخاب رشته در آینده شغلی هر کسی می‌تواند موثر باشد. شما زمانی رشته درست را در تحصیل انتخاب می کنید که از توانمندی های خود آگاه باشید. مشاور به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی از نقاط قوت خود در هر حوزه ای بتوانید بهترین شوید. رشته تحصیلی متناسب با توانمندی باعث می‌شود تا شما درسی را بخوانید که آن را به خوبی درک می کنید و از تحصیل در آن دلزده نخواهید شد، بلکه حتی پیشرفت مناسبی در آن داشته باشید. همانطور که می‌دانید شغل در گرو تحصیل نیست، خیلی ها هستند که در شغل های آزاد مشغول به کار هستند و درآمد خوبی هم دارند. اما برخی از شغل ها هم هستند که در گروه تحصیلات دانشگاهی قرار دارند که برای موفقیت در آنها باید حتما به تحصیل در یک رشته دانشگاهی مشغول شد. رشته های مختلف تحصیلی می‌توانند آینده خوبی را برای شما ایجاد کنند. به شرطی که شما توانمندی های خود را در زمان تحصیل به خوبی بشناسید و بر اساس آن روند تحصیل خود را ادامه دهید. توانمندی باعث می شود شما موفق تر از دیگرانی که در کاری توان کافی ندارند عمل کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار