قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی:

نهضت سواد رسانه‌ای توسط 3هزار مربی در 100هزار مدرسه اجرا می‌شود

طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت هویت ملی دانش‌آموزان است/ اردوهای تربیتی یک‌روزه به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود

زنجان (پانا) - قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت سازمان دانش‌آموزی با برگزاری کنگره و طرح ملی 313 به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت هویت ملی است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نهضت سواد رسانه‌ای توسط 3هزار مربی در 100هزار مدرسه  اجرا می‌شود

حسین عبادتی در دومین روز از نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور که به میزبانی زنجان در حال برگزاری است با تاکید بر معرفی الگوهای تمدن‌ساز هر استان توسط دانش‌آموزان اظهار داشت: اگر دانش‌آموز نسل امروز با الگوهای تمدن‌ساز منطقه خود آشنا شود و بداند که در کدام مسیر باید قدم بردارد، نیازی به دخالت تربیتی ندارد و می‌تواند با مطالعه و بررسی مفاخر و الگوها مسیر تربیتی خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه معرفی الگوهای تربیتی تمدن‌ساز و مفاخر با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) مبنی بر نهادینه شدن هویت اسلامی-ایرانی در دانش‌آموزان بسیار مهم است، تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در این راستا با برگزاری کنگره و طرح ملی 313 به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است. همانطور که می‌دانیم ایشان بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه امسال در دیدار صدها تن از معلمان و فرهنگیان فرمودند «سازمانِ گسترده‌ی آموزش‌وپرورش در همه شهرها و روستاها، زمینه مناسبی دارد تا در پرتو تلاش و مجاهدت معلمان، ارزشها و آرمانهای انقلاب را به‌درستی به دلها و گوشهای آماده‌ی فرزندان ملت منتقل، و هویت اسلامی- ایرانی را در آنها نهادینه کند.»

عبادتی افزود: هدف سازمان دانش‌آموزی از برنامه‌ریزی و اجرای طرح 313، معرفی الگوهای تمدن‌ساز هر منطقه توسط دانش‌آموزان همان منطقه است تا شاهد مطالعه و تحقیق درباره مفاخر و مشاهیر هر استان توسط دانش‌آموزان و معرفی این مفاخر از زبان کودکان و نوجوانان در مدارس باشیم؛ بنابراین همه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی باید ناظر به الگوهای تمدن‌سازی باشد که ایران اسلامی و پرافتخار را ساختند.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه کنگره ملی 313 ویژه‌برنامه مهم سازمان در سال تحصیلی جاری است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های طرح 313 این است که روایتگری و معرفی الگوهای تمدن‌ساز در مراحل استانی و ملی توسط دانش‌آموزان برای عموم مردم انجام می‌شود. این رویکرد دارای ابعاد تربیتی هم برای دانش‌آموزان و هم برای خانواده‌ها و دیگر افراد جامعه است.

*‌ برگزاری اردوهای تربیتی یک‌روزه به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی

عبادتی با اشاره به طراحی و برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی یک‌روزه در سطح کشور برای دانش‌آموزان اظهار کرد: نتایج بررسی‌ها در سطح دنیا نشان می‌دهد که آموزش‌های نظری به تنهایی کافی نیست و اردو، بهترین مکمل در کنار آموزش برای تربیت نسل نوجوان و جوان است.

وی تصریح کرد: ارودهای تربیتی یک‌روزه به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان 12 پایه تحصیلی، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به برنامه سازمان دانش‌آموزی با عنوان نهضت سواد فضای رسانه‌ای گفت: این نهضت در سال تحصیلی جاری در بیش از 100 هزار مدرسه و با پوشش یک میلیون و 200 هزار کلاس توسط 3 هزار مربی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جاری سازمان کمافی‌السابق برقرار است، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید برنامه‌ها تاکید بر فعالیت‌های جمعی دانش‌آموزان با هدف تحقق تربیت تمام‌ساحتی خواهد بود.

عبادتی با بیان اینکه نمای جدید سازمان متفاوت از گذشته است، افزود: با رویکرد جدید، رسالت اصلی دانش‌آموزان مبتنی بر اساسنامه سازمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ظهور و بروز خواهد داشت.

*‌ حمایت دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش در تحقق برنامه‌ها ضروری است

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به تاکیدات مقامات عالی و ارشد وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت یاری‌رسانی دیگر دستگاه‌ها به نظام تعلیم و تربیت، گفت: حمایت دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش در مسیر تحقق برنامه‌های سازمان ضروری است و آموزش و پرورش باید مرکز توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه سرانه پرورشی هر دانش‌آموز در قانون بودجه سال گذشته فقط 36 تومان است، اظهار کرد: اگر به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم، تقویت این سرانه عنایت ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

عبادتی افزود: امیدواریم در قانون برنامه هفتم توسعه شاهد بازنگری جدی نسبت به سهم دستگاه تعلیم و تربیت از منظر امور پرورشی باشیم چرا که در آن صورت می‌توان انتظار تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی را داشت.

تجلیل از خانواده دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر مجید شهریاری

در ابتدای این نشست با اهدای لوح تقدیر از خانواده دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر مجید شهریاری قدردانی و یاد و خاطره شهدای والامقام، گرامی داشته شد.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در این باره گفت: به وجود شهدای کشور از جمله شهدای علمی و هسته‌ای افتخار می‌کنیم و این شهدای والامقام، در حقیقت الگوهای تمدن‌ساز برای تربیت نسل آینده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار