قائم‌ مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی:

طرح 313 سازمان دانش‌آموزی موجب تقویت هویت بومی، ملی و اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور می‌شود

شکل‌گیری تشکیلات درون‌مدرسه‌ای در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی از جمله اهداف طرح ۳۱۳ است /استان‌ها باید در اجرای طرح ۳۱۳ تعصب بومی داشته باشند تا هر دانش‌آموز به شهر، منطقه و مشاهیر و مفاخر بومی خود افتخار کند

زنجان (پانا) - قائم‌ مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت طرح 313 به‌عنوان یک برنامه تربیتی و فرهنگی موجب تقویت هویت بومی، ملی و اسلامی دانش‌آموزان کشور می‌شود و به شکل‌گیری تشکیلات درون‌مدرسه‌ای در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح 313  سازمان دانش‌آموزی موجب تقویت هویت بومی، ملی و اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور می‌شود

حسین عبادتی امروز در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور که در زنجان در حال برگزاری است، با اشاره به اجرای طرح 313 در راستای معرفی شخصیت‌ها و مفاخر استان‌های مختلف، گفت: برای انجام این طرح و فعالیت باید به درون مدرسه برویم و کار را با همکاری و مشارکت خود دانش‌آموزان به سرانجام برسانیم.

وی افزود: طرح 313 به‌عنوان یک برنامه تربیتی و فرهنگی موجب تقویت هویت بومی، ملی و اسلامی دانش‌آموزان می‌شود و به شکل‌گیری تشکیلات درون‌مدرسه‌ای در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی کمک می‌کند؛ همچنین دانش‌آموزان در جریان اجرای این برنامه‌های فرهنگی، سازماندهی می‌شوند.

قائم‌ مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای شروع کار بسیار مهم است، ادامه داد: انتظار داریم تشکیلات درون‌مدرسه‌ای برای اجرای طرح 313 ایجاد شود و به همین دلیل نباید با این طرح مانند سایر برنامه‌ها به‌‌صورت تکراری مواجه شویم.

عبادتی با بیان اینکه دستورالعمل طرح 313 تدوین شده است، خاطرنشان کرد: ستاد اجرای طرح 313 در راستای معرفی مفاخر و شخصیت‌ها در همه استان‌ها شکل گرفته است و دانش‌آموزان و مربیان باید برای کسب آمادگی در مراحل مختلف این طرح، توجیه شوند.

وی گفت: مجمع و گروه‌های جهادی پیشرفت ایران اسلامی نیز می‌توانند در خلال همین فرآیند انتحاب شوند؛ به عبارتی هر برنامه‌ای در مدارس، باید ناظر به الگوهای تمدن‌ساز اجرا شود.

قائم‌ مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: اجرای طرح 313 با روایت‌گری خود دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مدارس کشور پیگیری می‌شود؛ از جمله بیان خاطره و زندگی‌نامه مفاخر و شخصیت‌های الگو و مفاخر تمدن‌ساز هر استان در مراسم صبحگاه مدارس، درج مطالب مرتبط با این مفاخر و شخصیت‌ها در تابلوی اعلانات مدارس، دعوت از شاگردان مفاخر تمدن‌ساز، بازدید از محل زندگی مفاخر و آشنایی با آثار آن‌ها و اجرای تئاتر و دیگر برنامه‌های مشابه و مرتبط.

عبادتی با تاکید بر ضرورت رعایت برنامه زمانی در اجرای طرح 313 اظهار داشت: تمام این اقدامات باید تا پایان آذرماه در مدارس انجام شود چرا که زمان اصلی انجام فعالیت‌های دانش‌آموزی در فصل پاییز و بخش کوتاهی از فصل زمستان است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه شهری طرح 313 در بهمن‌ماه، افزود: نمایشگاه جامع و ملی طرح 313 نیز بعد از نمایشگاه‌های شهری در سطح کشور برگزار خواهد شد و در این زمینه از همکاری سایر سازمان‌ها استفاده خواهیم کرد.

قائم‌ مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه استان‌ها در اجرای طرح 313 باید تعصب بومی داشته باشند، ادامه داد: هر دانش‌آموز باید به شهر، منطقه و مشاهیر و مفاخر بومی خود افتخار کند و احساس هویت داشته باشد.

عبادتی تاکید کرد: ضمن متعصب بودن در معرفی مفاخر، الگوهای تمدن‌ساز و شخصیت‌های هر استان، باید از کج‌سلیقگی و اقدامات سیاسی و جناحی در این طرح خودداری شود تا ماهیت فرهنگی آن در راستای تقویت هویت ایرانی و اسلامی دانش‌آموزان و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل و متعالی انقلاب اسلامی محفوظ بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار