معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

سازمان دانش‌آموزی، نقش موثری در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارد

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی نقش موثری در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارد، گفت سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان یک تشکل فعال، نقش مهمی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان و همچنین تربیت یک شهروند نمونه موثر دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی، نقش موثری در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارد

علی اصغر حسنان، در دیدار با فرمانده انتظامی استان سمنان به همراه جمعی از دانش آموزان پیشتاز و خبرنگار پانا استان به منظور تجلیل از زحمات نیروی انتظامی استان با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، مدرسه را مهمترین میدان کار مربیان سازمان دانش آموزی برشمرد و افزود: باید همواره بر اساس آن نسبت به برنامه ریزی و کار فرهنگی اقدام شود.

وی با عنوان این مطلب که شناخت هویت ملی و دینی، تهاجم فرهنگی و مقابله با جنگ نرم و دشمن شناسی در دانش آموزان انجام پذیرد، خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم پیشرفت کنیم که نگاه تنها به سمت آموزش نباشد و آموزش‌وپرورش هر دو در سایه یکدیگر انجام شوند. ضمن اینکه ما هم با این نگاه به دنبال موقعیت آفرینی تربیتی برای دانش آموزان هستیم.

مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان سمنان ادامه داد: برای این که بینش تبدیل به رفتار شود، زمان زیادی لازم است و باید از روش های مختلف استفاده کرد که بهترین روش آن، روش های غیرمستقیم در رفتارسازی است که سازمان دانش آموزی می تواند به طور غیرمستقیم این ارزش ها و هنجارها را به دانش آموزان منتقل کند.

حسنان با اشاره به اینکه یکی از آموزش هایی که سازمان دانش آموزی به پیشتازان عضو خود می دهد، مبحث احترام به پرچم با هدف تقویت هویت ملی در دانش آموزان است، گفت: پرچم، یکی از اصلی ترین و مهم ترین نماد همبستگی ملی در هر کشوری است که متاسفانه در وقایع اخیر شاهد بی حرمتی به آن بودیم.

وی با تاکید بر اینکه احترام به پرچم یعنی امید به آینده و مشروعیت و اعتبار نظام سیاسی، اظهار کرد: کشور ما از نظر قومیتی، زبان و مذهب دارای تنوع بسیار زیادی است و در صوت توجه و تاکید به پرچم ایران اسلامی به عنوان نماد هویت ملی، می توان از آن به عنوان یک فرصت مهم جهت ایجاد اتحاد و همدلی در کشور بهره برد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان با بیان اینکه بحمدالله سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در حال پیگیری اهداف تربیتی هستند، تصریح کرد: وجود رسانه پانا با حضور دانش‌آموزان با ویژگی و توانایی‌های متفاوت و ارزشمند، قدرتی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود که مدیران باید این قدرت را تقویت کنند.

حسنان، با اشاره به اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش، در رسانه‌ای کردن فعالیت‌هایی که در حال انجام است، باید توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: مسئله امید بخشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، با رسانه‌ای شدن فعالیت‌های موثری که در حال انجام است، محقق می شود.

قابل ذکر است؛ در پایان این دیدار صمیمی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به پاس خدمات ارزنده نیروی انتظامی به مردم، دانش آموز خبرنگار پانا استان سمنان به نمایندگی از کلیه پیشتازان استان سمنان، با اهداء لوح سپاس از فرماندهی انتظامی استان سمنان تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار