رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان:

اگر به قشر نوجوان و جوان در مدارس توجه شود، یقینا کشور بیمه است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه اگر به قشر نوجوان و جوان در مدارس، توجه شود، یقینا کشور بیمه است، گفت امروز آنچه که نیاز است، جهاد تبیین است. نسل نوجوان و جوان نیازمند روشنفکری و آگاهی است؛ چرا که باید بدانند از کجا به کجا رسیده‌اند تا فریب توطئه‌های دشمنان را نخورند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اگر به قشر نوجوان و جوان در مدارس توجه شود، یقینا کشور بیمه است

اسحاق اکبری در دیدار با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان به همراه جمعی از دانش آموزان پیشتاز و خبرنگار پانا استان به منظور تجلیل از زحمات معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان سمنان، با تاکید بر اینکه ریشه تمام تحولات مورد نیاز کشور حتی در حوزه اقتصادی، یک رویکرد فرهنگی تربیتی است، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم در حوزه اقتصادی به پیشرفت برسیم، اول باید در حوزه فرهنگی تربیتی کار کنیم.

وی با بیان اینکه ماموریت و فلسفه وجودی سازمان دانش آموزی، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است که این در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور در یکی از 6 ساحت تربیتی است، افزود: تربیت سیاسی، اجتماعی یعنی افراد در سنین دانش آموزی بیاموزند که چگونه در جامعه زندگی کرده و با دیگران در تعامل باشند.

وی با عنوان این مطلب که هیچ جایی بهتر از مدرسه برای تربیت سیاسی و اجتماعی نیست، تصریح کرد: اگر افرادی در جمع نمی توانند حضور پیدا کرده و یا خوب تعامل برقرار نمی کنند، به دلیل این است که تربیت اجتماعی آنها در سنین دانش آموزی مشکل داشته است؛ بنابراین هدف اصلی سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان ادامه داد: این نوع تربیت باعث می شود تا دانش آموزان مسئولیت پذیر بوده و کارهای محوله را به درستی انجام دهند؛ یعنی نسبت به فعالیت ها احساس مسئولیت داشته باشند. نکته بعدی این است که دانش آموزان در این نوع تربیت باید بیاموزند که چگونه مسئله یابی کنند. افراد کم تجربه مسائل را به صورت سطحی می بینند اما افراد باتجربه به ریشه مسائل توجه می کنند.

اکبری تصریح کرد: در جامعه مشکلات فراوانی وجود دارد که ممکن است راه حل هایی برای آن ارائه کنند، اما بعد از مدتی آن مشکل همچنان پابرجاست؛ این به دلیل آن است که یا خوب مسئله یابی نشده و یا اینکه راه حل مناسبی برای آن ارائه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هویت ملی از جمله موضوعاتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به گونه ای که ایشان در دیدار اقشار مختلف مردمی همواره بر آن تاکید دارند، گفت: انسان بی ‌وطن، احساس بی‌هویتی و بی‌پشتوانگی می‌کند و در تندباد حوادث و فراز و نشیب‌ها احساس تهی بودن دارد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، همبستگی ملی را ناشی از توجه ویژه به پرچم کشور به عنوان نماد ملی دانست و گفت: پرچم یکی از اصلی ترین و مهم ترین نماد همبستگی ملی در هر کشوری است و میزان احترام افراد به ملیت خود، ناشی از میزان دلبستگی و احترام آنها به این نماد است. با تعریف هویت ملی، وحدت ملی شکل خواهد گرفت و این وحدت موجب قوام جامعه خواهد بود.

اکبری با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی با بهره‌مندی از سه تشکل پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در راستای تحقق ماموریت‌ها و رسالت‌های خود با رویکرد تحولی و مأموریت محور می‌کوشد، اظهارکرد: آنچه که در سازمان دانش‌آموزی تاکنون دنبال کرده‌ایم، ماموریت محوری مبتنی بر تربیت اجتماعی با نگاه انقلابی بوده است. از جمله مبحث احترام به پرچم در تشکل سازمان دانش آموزی که باید این فضا برای تمام مدارس کشور ایجاد شود.

قابل ذکر است؛ در پایان این دیدار صمیمی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به پاس خدمات ارزنده نیروی انتظامی به مردم، دانش آموز خبرنگار پانا استان سمنان به نمایندگی از کلیه پیشتازان استان سمنان، از معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان سمنان تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار