انتقاد از عقب‌ماندگی صنایع و معادن در شهرستان مرند

تبریز(پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی از رشد‌نکردن بخش صنعت و معدن در شهرستان ویژه مرند انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از عقب‌ماندگی صنایع و معادن در شهرستان مرند

صابر پرنیان در جمع اصناف، صنعتگران و معدنکاران مرند گفت: این شهرستان ویژه با برخورداری از ۱۶۰ واحد صنعتی و ۴۰ معدن، دارای کمترین میزان رشد در بحث احداث کارخانه ها و بهره برداری از معادن است که باید در این زمینه مشکلات مشخص و برای حل آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی افزایش رونق در بازار و حل مشکلات اصناف را در گرو تقویت ارائه خدمات و تولید ثروت در استان دانست و گفت: اصناف و کسبه همواره در کنار اداره کل صمت در حل تمامی مشکلات بوده اند و اکنون نیز این اداره برخی مشکلات واحد‌های صنفی را جمع آوری کرده و اقدامات خوبی برای حل آنان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: ارائه تسهیلات با کمترین میزان بهره، ایجاد خط اعتباری ویژه برای صنعتگران فرش، جلسه با بانک‌ها و دریافت فرصت برای بازپرداخت تسهیلات و استفاده از ظرفیت بزرگ شرکت مس آذربایجان از جمله اقداماتی است که این اداره برای حل برخی از مشکلات اصناف اتخاذ کرده است.

فرماندار شهرستان ویژه مرند هم در این جلسه وجود معارضان محلی را عامل اصلی عدم بهره برداری از معادن عنوان کرد.

داود عباسی گفت: از ۴۰ واحد معدنی شناسایی شده در شهرستان مرند فقط ۱۲ واحد معدنی فعالیت می‌کنند که این تعداد نیز در طول سال با معارضان محلی معدن دچار مشکل شده و برای مدتی فعالیت‌های خود را تعطیل می‌کنند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی مخالفت معارضان محلی معادن در بهره برداری آن، مشاهده خرید و فروش معادن توسط برخی افراد سودجو است که باید اداره کل صمت در واگذاری معادن حساسیت داشته باشد و بررسی‌های بیشتری را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار