شهردار زنجان:

امسال به اندازه 9 سال گذشته پروژه کفسازی در شهر زنجان انجام می‌شود

زنجان (پانا) - شهردار زنجان با اشاره به پروژه‌های کفسازی در سطح شهر گفت در پایان فصل کاری امسال به اندازه 9 سال گذشته و شاید هم بیش از آن پروژه‌های کف‌سازی در سطح شهر زنجان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
امسال به اندازه 9 سال گذشته پروژه کفسازی در شهر زنجان انجام می‌شود

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان امروز با حضور شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان برگزار شد.

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در این جلسه با اشاره به اهم پروژه‌های در حال اجرای مدیریت شهری اظهار کرد: پروژه سبزه‌میدان، وضعیت خوبی را طی می‌کند و فاز جنوبی این پروژه، چند مشکل جزئی داشت که برطرف و اختلافات نیز حل و فصل شد.

وی با بیان اینکه حدود 20 جبهه کاری در این پروژه در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان تقریبا رو به اتمام است و از هنرمندان برای طراحی سردیس آن دعوت شده است ضمن اینکه مناقصه مبلمان سبزه‌میدان در مرحله اول، برنده‌ای نداشت و منتظر مراحل بعدی هستیم.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات مربوط به فضای سبز نیز در حال انجام است، افزود: به محض تعیین تکلیف سردیس و مبلمان، تاریخ دقیق افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان را می‌توان اعلام کرد ضمن اینکه این پروژه طی 2 تا 3 ماه آینده، شکل نهایی خود را بروز خواهد داد.

شهردار زنجان گفت: پروژه کفسازی بازار زنجان نیز تقریبا تمام شده و کارهای نهایی راسته بالا را نیز طی امروز و فردا نهایی می‌کنیم.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های کفسازی از جمله پیور خیابان 7 تیر و پیاده‌روسازی خیابان سعدی ابراز کرد: چندین سال است که در هنگام بارندگی در پیاده‌روهای خیابان سعدی، لغزندگی داریم و امسال باید کفسازی این خیابان انجام شود و امیدواریم به لحاظ مسائل امنیتی بتوانیم اجازه فعالیت داشته باشیم.

فیروزفر تصریح کرد: در پایان فصل کاری امسال به اندازه 9 سال گذشته و شاید هم بیش از آن پروژه‌های کفسازی در سطح شهر زنجان خواهیم داشت.

زنجان از منظر آبگرفتگی معابر در مواقع بارانی آسیب‌پذیر است

شهردار زنجان با بیان اینکه شهر زنجان از منظر آبگرفتگی معابر در مواقع بارندگی به دلیل فقدان نقشه جامع هدایت آب‌های سطحی، آسیب‌پذیر است، اظهار کرد: این مشکل نه تنها در مرکز شهر بلکه در برخی شهرک‌های اقماری هم وجود دارد اما رفع آن کار یک سال نیست.

وی خاطرنشان کرد: امسال، رفع مشکل آبگرفتگی نقاط حاد را مد نظر داریم و میدان انقلاب، یکی از این نقاط است که طرح جامعی برای آن داریم اما به دلیل مسائل امنیتی نتوانسته‌ایم مجوز اجرا بگیریم.

شهردار زنجان با اشاره به ورود شهرداری به رفع مشکل در کوی نانوایان گفت: پس از بررسی‌ها مشخص شد که شرکت تعاونی کوی نانویان (خرداد) نمی‌تواند آماده‌سازی شهرک را انجام دهد که به همین دلیل از هفته گذشته به این موضوع ورود کرده و تلاش می‌کنیم امسال حداقل یک لاین از معبر اصلی این شهرک را آسفالت کنیم.

وی افزود: برخی موارد از جمله زیرسازی معابر اصلی، پیاده‌روسازی معبر اصلی، کانال‌سازی در مسیر موجود (فاز 3) و آسفالت معابر اصلی نیز قرار شد انجام شود و هر چند فعلا کوی نانویان تحویل شهرداری نشده اما سعی می‌کنیم خدمات شهرداری در آن منطقه را افزایش دهیم.

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری زنجان امسال آسفالت‌ریزی را باکیفیت انجام داده است، خاطرنشان کرد: معابری مانند مقابل بیمارستان امام حسین(ع) یا میدان جهاد که نیاز به ترمیم زیرسازی داشت را انجام داده و با وجود اینکه قول اتمام مراحل ترمیم زیرسازی و آسفالت‌ریزی مقابل بیمارستان امام حسین(ع) در 40 روز را داده بودیم اما درک متر از یک ماه تمام می‌شود.

وی افزود: میدان جهاد نیز به دلیل تردد خودروهای سنگین اینگونه است و برای ماندگاری آسفالت مجبور به زیرسازی مجدد هستیم تا آسفالت‌ریزی باکیفیت انجام شود ضمن اینکه معابر فرعی نیز رصد می‌شود.

تفرجگاه چهارفصل در قسمتی از پارک ملت زنجان ایجاد می‌شود

شهردار زنجان با بیان اینکه 2 پروژه خیلی خوبی در سطح شهر داریم که برای شهروندان نویدبخش است، گفت: پروژه اول، گذر اجتماعی در معبر اشراق است که یکی از المان‌های شهری در آنجا اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: پروژه دوم نیز طراحی و اجرای یک تفرجگاه چهارفصل در قسمتی از پارک ملت است و تلاش می‌کنیم که شب یلدای امسال یک جشن برای شهروندان داشته باشیم.

شهردار زنجان در خصوص پروژه محور پادگان گفت: عملیات عمرانی این پروژه به اتمام رسیده و منتظر تامین روشنایی معبر توسط شرکت توزیع نیروی برق هستیم و در این راستا 50 درصد هزینه‌های تامین روشنایی معبر را برای تسهیل و تسریع در امور متقبل شده‌ایم و محور پادگان در صورت تامین روشنایی افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: شهرداری زنجان در یک اقدام کم‌نظیر و بی‌سابقه در آستانه سال تحصیلی به 167 مدرسه شهر زنجان ورود داشته و نسبت به پاکسازی، رنگ‌آمیزی و اصلاحات مورد نیاز در محوطه مدارس اقدام کرده است.

فیروزفر افزود: هم‌اکنون 20 مدرسه شهر زنجان در حال دیوارنگاری بوده و 20 مدرسه نیز در برنامه است و در مجموع 40 مدرسه دیوارنگاری خواهد شد که این امر نیز بی‌سابقه بوده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه امسال، سال تجهیز شهرداری است، گفت: علاوه بر خرید 18 دستگاه اتوبوس و 36 دستگاه مینی‌بوس، 23 دستگاه اتوبوس دیگر خریداری شده است.

وی با بیان اینکه 15 سال از آخرین خرید ماشین‌آلات شهرداری زنجان می‌گذرد، اظهار کرد: مراحل خرید چندین دستگاه ماشین‌آلات دیگر طی شده و در برنامه قرار دارد ضمن اینکه امسال با احداث 2 کارخانه محلول یخ‌زدا مشکلی در نمک‌پاشی و برف‌روبی شهر نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار