رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

دستگاه‌های خدمات‌رسان به حفاظت و نگهداری از عمران شهری توجه کنند

زنجان (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، صیانت و حفاظت از آسفالت و تمام پروژه‌های عمران شهری را دغدغه اصلی متولیان در شهرداری و شورا بیان کرد و از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تا حفاظت و نگهداری از عمران شهری را در حفاری‌ها لحاظ کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌های خدمات‌رسان به حفاظت و نگهداری از عمران شهری توجه کنند

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، امروز در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی این شورا ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: جا دارد در این ایام، یادی کنیم از شهدی بسیجی که نام آن‌ها با انقلاب اسلامی ایران عجین شده است.

وی با بیان اینکه بسیج، یکی از ارکان اصلی نظام و انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از وظایف بسیج که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، انتظام‌بخشی به جامعه است که این امر به خوبی توسط مجموعه مردمی و مستضعف بسیج صورت گرفته است.

ناصحی‌مقدم تصریح کرد: بسیج، تنها تشکلی است که در مقابل حوادث و بحران‌ها می‌تواند حضور داشته و از نظام و انقلاب اسلامی دفاع کند و در این راستا از زحمات 2 ماه گذشته بسیجیان قدردانی کرده و یاد و خاطره شهدای بسیجی را گرامی می‌داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهضت آسفالت‌ریزی شهرداری زنجان گفت: در 6 ماه گذشته شاهد عملیات بزرگی در آسفالت‌ریزی شهر زنجان بودیم که این عملیات با توجه به در پیش بودن فصل سرما رو به خاتمه است.

وی اظهار کرد: پروژه سبزه‌میدان وارد مرحله نهایی فاز اول رسیده که با اتمام عملیات در اولین فرصت افتتاح می‌شود ضمن اینکه محور شرقی - غربی معبر پادگان نیز به اتمام رسیده و محوط شمالی - جنوبی این معبر نیز رو به اتمام است که به‌صورت رسمی افتتاح و وارد چرخه ترافیکی شهر می‌شود.

ناصحی‌مقدم، صیانت و حفاظت از آسفالت و تمام پروژه‌های عمران شهری را دغدغه اصلی متولیان در شهرداری و شورا بیان کرد و افزود: شهرداری زنجان با توجه به تدابیری که اندیشیده در فصل زمستان برای برف‌روبی از محلول یخ‌زدا استفاده خواهد کرد و تا حد امکان از نمک برای برف‌روبی استفاده نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: از شرکت‌های خدمات‌رسان انتظار داریم تا حفاظت و نگهداری از عمران شهری را در حفاری‌ها لحاظ کرده و کارها را تا حد امکان به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده پیش ببرند تا کمترین آسیب به تاسیسات شهری وارد شود.

افزایش مدت اجاره کانکس‌ها و دکه‌ها از یک به 3 سال

یکی از لوایحی که در جلسه امروز شورا به تصویب رسید، افزایش مدت اجاره کانکس‌ها و دکه‌های شهرداری از یک به 3 ساله بود.

منصور مرادلو، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان در این رابطه گفت: ساماندهی کانکس‌ها و دکه‌های در اختیار شهرداری زنجان از اواخر دوره پنجم شورای شهر زنجان در دستور کار بود.

وی با بیان اینکه فرصت مستاجران این کانکس‌ها و دکه‌ها در قرارداد یکساله محدود است و هزینه کارشناسی سالانه هم از مستاجر و هم از شهرداری دریافت می‌شود، اظهار کرد: در این راستا پیشنهاد شد تا مدت اجاره کانکس‌ها از یک به 3 سال افزایش یابد.

مرادلو تصریح کرد: پیشنهاد مذکور مشروط بر این بود که تمدید اجاره‌ها شامل قراردادهای جدید باشد و شامل قراردادهای قبلی نشود ضمن اینکه صلاحیت مستاجران هم ابتدا از دستگاه‌های مربوطه استعلام خواهد شد و هم در سال دوم قرارداد، ارزیابی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: قیمت‌های افزایش در این قراردادها برای سال‌های دوم و سوم نیز لحاظ خواهد شد.

تمام حساب‌های بانکی شهرداری زنجان به تایید شورای شهر رسیده است

ابوالقاسم احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان نیز با بیان اینکه تمام حساب‌های شهرداری که بعد از آغاز به کار شورای ششم، افتتاح شده با اخذ مجوز از شورا بوده است، گفت: شهرداری زنجان 93 فقره حساب بانکی از گذشته دارد که بدون تایید شورا بوده که با تاکید بازرسی کل استان، تمام این حساب‌ها بررسی و به تایید شورای اسلامی شهر زنجان رسید.

وی افزود: بیش از 10 فقره حساب شهرداری نیز نیاز به ادامه کار نبود که بسته شدند و اکنون با تایید 93 فقره حساب مذکور هیچ شماره حسابی بودن تایید شورای شهر زنجان وجود ندارد.

احمدی با اشاره به افزایش 118 درصدی بودجه سال جاری شهرداری زنجان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری تاکنون فقط حدود 100 میلیارد تومان از بودجه از محل فروش دارایی‌ها محقق شده و کمتر به سراغ فروش اموال و دارایی‌ها رفته‌ایم.

وی در خصوص ساماندهی بازارچه اصغریه (چهارراه امیرکبیر) خاطرنشان کرد: 5.5 دانگ این بازارچه متعلق به شهرداری زنجان است که با پیگیری‌های لازم قرار شد نیم دانگ دیگر نیز به تملک شهرداری درآید که در این صورت می‌توانیم قواعد جدیدی برای این بازارچه اِعمال کنیم تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

حسین حمزه‌لوپاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: شهرداری زنجان در مزایده املاک و رمین‌ها ارزش افزوده املاک را در نظر بگیرد تا هم برای شهر مفید باشند و هم از محل این ارزش افزوده بتوان به شهروندان خدمات ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار