وزیر آموزش و پرورش در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه:

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

تهران (پانا) - آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

یوسف نوری در این‌ آیین با گرامی‌داشت هفته وحدت و ولادت رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: قبل از هر نکته، تشکر فراوان و ویژه‌ای از فعالیت‌های نهاد وقف در طول تاریخ دارم و این تشکر فقط در زمینه مدرسه‌داری نیست، بلکه در همه زمینه‌ها و به جهت کمی و کیفی است. وقتی به پیشینه وقف در نظام تعلیم و تربیت نگاه می‌کنیم، شاهد هستیم که برترین مدارس ما وقفی بوده‌ و هستند، همچنین واقفان ما برترین معماران نظام تعلیم و تربیت نیز بوده‌‌اند‌.

وی افزود: وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه داشته باشیم تا تشویق به ادامه این مسیر متعالی و ارزشمند شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بیاینه گام دوم انقلاب توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در قسمت اول، مبحث علم و پژوهش است و بعد از آن به اخلاق و معنویت اشاره دارند. ما همزمان با مراسم معنوی اربعین، شاهد بودیم دشمن به دنبال تخریب افتاد و اعتراضاتی که شروع شده بود را تبدیل به اغتشاش کرد. در واقع دشمن با این حرکت می‌خواهد فرزندان ما را از علم و پژوهش دور کند. اما این مردم با وجود چنین جوانانی که مشغول امر پژوهش هستند به هدف‌های بزرگ و موفقیت در حوزه‌های مختلف مانند حوزه نانو، سلول‌های بنیادی، نفت و گاز، سدسازی و جاده‌سازی، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و بسیاری حوزه‌های دیگر دست یافته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌توان از مدارس صدرا به عنوان مدارسی که در راستای تحول بنیادین کار کرده‌است نام برد، اظهار کرد: اگر مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه نقش موثری مانند مدارس صدرا در دیگر مدارس ما ایفا کند، شاهد ارزش‌افرینی بزرگی خواهیم بود و می‌توانیم مصوب کنیم که چنین اقدامی انجام شود.

نوری اضافه کرد: همچنین در حوزه دانش‌بنیان می‌توانیم با توجه به ۶۹۰ پژوهش‌سرا که در اختیار وزارت آموزش و پرورش است، کارهای مشترکی را انجام دهیم. همچنین اردوگاه‌ها و کانون‌های ما ظرفیت خوبی برای همکاری و ورود نهاد وقف و سازمان اوقاف به حوزه‌های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت دارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم در حوزه‌های قرآنی نیز سازوکاری برای استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌های وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه تعریف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار