کارگاه خوشنویسی با موضوع وقف در شیروان برگزار شد

شیروان (پانا)- مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان گفت به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، یک دوره کارگاه خوشنویسی با موضوع وقف در شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه خوشنویسی با موضوع وقف در شیروان برگزار شد

علی رحیمی افزود: خط خوش، همواره در خدمت وقف بوده و سایر مفاهیم و مضامین دینی و اسلامی بیش از هر هنر دیگری با خوشنویسی انس و الفت داشته است و در طول تاریخ با قلم خوشنویسان این مرز و بوم، مفاهیم ارزشمند دینی و اسلامی همچون وقف ثبت و ضبط شده است .

وی با بیان اینکه، حکم اسلامی وقف با زبان هنر بهتر در جامعه و مخصوصا فرهنگ عمومی رونق پیدا می کند، اظهار داشت: ابعاد مختلف وقف، به لحاظ تاریخی، اجتماعی، اخلاقی و دینی نیازمند تبیین بیشتر است و هنر خوشنویسی بیشترین بستر را برای تبیین آن فراهم می کند.

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: بیست نفر از اعضای انجمن خوشنویسان شیروان همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و شرکت در کارگاه خوشنویسی، متون و مفاهیم مختلف پیرامون وقف و پیامبراعظم (ص) را در قالب: کتابت، کتیبه، چلیپا و قطعه نویسی با خطوط نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ، کوفی و خط تحریری خوشنویسی کرده و آثار ارزشمندی را به وجود آوردند.

شایان ذکر است، آثار برگزیده این کارگاه در قالب چندین نمایشگاه، در آیین اختتامیه شهرستانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در مسجد جامع، مصلای نماز جمعه و همچنین در اداره اوقاف و امور خیریه به نمایش گذاشته خواهد شد.

این کارگاه توسط انجمن خوشنویسی شیروان و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد.

خبرنگار: حسینعلی ظغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار