نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

روند بازپس‌گیری املاک شهرداری با قدرت ادامه دارد؛ اجازه ویژه‌خواری نمی‌دهیم

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران گفت که اجازه ویژه‌خواری در شهرداری به کسی داده نمی‌شود و روند پس‌گیری املاک شهرداری ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
روند بازپس‌گیری املاک شهرداری با قدرت ادامه دارد؛ اجازه ویژه‌خواری نمی‌دهیم

پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به روند بازپس‌گیری برخی املاک واگذار‌شده شهرداری تهران گفت:‌ «نظامی که معتقد به عدالت است، نمی‌تواند اجازه ویژه‌خواری دهد. از شهردار انقلابی و معروف به مبارزه با فساد که در مجلس هم این‌گونه بوده توقع داریم با هرگونه ویژه‌خواری از سوی هر کسی مقابله کند و این موضوعات جمع شود.»

وی ادامه داد:‌ «تا آنجا اطلاع دارم که اقدامات خوبی برای باز پس‌گیری املاکی که بهره‌برداری آن‌ها دچار انحراف شده در دستور کار است و بخشی تخلیه شده است. بدون اغماض با قدرت، روند پس‌گیری املاک دنبال شود و شورا هم نظارت می‌کند که این کار صورت بگیرد.»

هفته گذشته پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران، در صحن شورا به واگذاری یک آپارتمان شش‌طبقه به نام خیریه اشاره کرد که بهره‌بردار شهردار منطقه را هم برای نظارت به ساختمان راه نمی‌دهد و بهره‌برداری اقتصادی و شخصی از ملک شهرداری می‌کند. او تأکید کرد که این حق مردم است و باید به این موضوعات توجه ویژه شود.

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران هم در این رابطه گفت: «یکی از مصوبات قدیمی شورای شهر تهران درباره حق بهره‌برداری از املاک شهرداری است که بر اساس آن شهرداری تهران حق ندارد اموال و املاک خود را بدون مجوز شورای شهر تهران به اشخاص ثالث واگذار کند اما متأسفانه شاهد هستیم که در مناطق 22گانه ساختمان‌های زیادی واگذارشده که فاقد مجوز شورای شهر تهران است.»

وی همچنین گفت: «برخی املاک به مجموعه‌هایی واگذارشده که در حوزه تهران فعالیت نمی‌کنند. به‌طور مثال انجمن مخترعان یک استان، ساختمانی از شهرداری تهران گرفته‌ است، حتی انجمن‌ها و خیریه‌هایی که در تهران هستند هم باید بر اساس قانون و مصوبه شورای شهر تهران املاک به آن‌ها واگذار شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار