نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

پیگیری دستور رئیس‌جمهوری از سوی زاکانی؛ به حد کافی به ساختمان‌های ناایمن هشدار داده‌ایم

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران گفت به حد کافی به مالکان ساختمان‌های ناایمن هشدار داده شده و مدیریت شهری نمی‌تواند به‌خاطر منافع یک فرد جان شهروندان تهرانی را به‌خطر بیاندازد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری دستور رئیس‌جمهوری از سوی زاکانی؛ به حد کافی به ساختمان‌های ناایمن هشدار داده‌ایم

پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهوری درخصوص هشدار به ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت:‌ «نکته‌ای که ریاست‌جمهوری به آن اشاره کرد، هشداری درست و به‌موقع است و جان و اموال مردم جزو امانت‌هایی است که مردم به مسئولان می‌سپارند. به همین دلیل بعد از سخنان رئیس‌جمهوری، شهردار تهران هم همین موضوع را ابلاغ کرد که یک‌بار دیگر به ساختمان‌های ناایمن هشدار و ضرب‌الاجل داده شود.»

وی ادامه داد: «فرایند جدی و سخت‌گیرانه‌ای در حوزه ساختمان‌های ناایمن شهری اعمال می‌شود و شهردار تهران به پرونده یکی از پاساژهای ناایمن شهر تهران ورود کرده و آن‌جا پلمب شد.»

سروری تاکید کرد:‌ «هشدارها به حد کافی داده شده و مالکان ساختمان‌های ناایمن بدانند اگر آن‌ها برای حفظ جان و مال خود ارزش قائل نیستند، شهرداری نمی‌تواند به‌خاطر منافع آن‌ها جان شهروندان تهرانی را به‌خطر بیاندازد. شورا به شدت اصرار دارد قانون با جدیت و سخت‌گیرانه انجام شود تا خدای نکرده شاهد متروپلی در تهران نباشیم.»

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد:‌ «ریاست‌جمهوری دغدغه درستی را مطرح کرد که شورای شهر و شهرداری هم به‌دنبال این است که ضوابط اجرایی شود، تفاوت با گذشته این است که مسئولان به این جمع‌بندی رسیدند که مماشات را در این زمینه کنار بگذارند و به‌خاطر منافع یک فرد، منافع جمع به خطر نیفتد.»

وی درباره به‌روز‌رسانی کردن لیست ساختمان‌های ناایمن از سوی شهرداری تهران هم توضیح داد:‌ «این لیست دائما از طریق سازمان آتش‌نشانی به‌روزرسانی می‌شود. آمار دقیقی در این رابطه ندارم اما طبیعی است که عمر ساختمان‌ها نیز مانند انسان‌ها می‌گذرد و دچار فرسایش می‌شوند. به همین دلیل دائما از طریق مناطق و سازمان آتش‌نشانی ساختمان‌های ناایمن شناسایی می‌شوند.»

هفته گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در مراسم گرامیداشت «روز آتش‌نشان» بر نظارت موثر در ساخت و سازها و همچنین ساختمان‌های ناایمن تاکید کرد و از سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها خواست با جدیت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس‌جمهوری همچنین تاکید کرد: «نسبت به ساختمان‌های ناایمن به هیچ‌وجه نباید اغماضی صورت گیرد و برای ایمن شدن آن‌ها ضرب‌الاجل تعیین کنید تا ما شاهد حوادث تلخی نظیر متروپل و پلاسکو نباشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار