چگونه کودک درس‌خوان می‌شود؟

تهران (پانا) - درس‌خواندن از راه‌های رسیدن به موفقیت است که اگر فرزند شما رابطه خوبی با درس خواندن ندارد، می‌توانید آن را در کمتر از یک ساعت به فرد درس‌خوان تبدیل کنید.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
چگونه کودک درس‌خوان می‌شود؟

به گزارش نمناک، یکی از بزرگترین دغدغه‌های والدین در دوران تحصیل فرزندان خود نحوه درس خواندن و یادگیری آن‌ها است. برخی کودکان به دلایل مختلف از درس خواندن و انجام تکالیف گریزان هستند، انجام برخی کارها توسط والدین آن‌ها را از درس خواندن گریزان‌تر و انجام برخی کارها آن‌ها را به درس خواندن علاقه‌مندتر می‌کند.

خشونت به کار نبرید

برخی کودکان علاقه زیادی به درس خواندن و نوشتن تکالیف ندارند، متاسفانه والدین برای وادار کردن کودک به درس خواندن و نوشتن تکالیف شروع به تهدید و تنبیه کودک می‌کنند. اعمال خشونت اثر مخرب بر روی انگیزه او دارد و انگیزه کودک را تضعیف می‌کند. فراموش نکنید که اگر به فرزندتان فشار بیاورید، تنها انگیزه‌ای که در او ایجاد می‌کنید، انگیزه ‌مقاومت کردن در برابر شماست.

کودک را سرزنش نکنید

برخی والدین زمانی که کودک به تحصیل توجه ندارد، او را سرزنش می‌کنند، مثلا می‌گویند "‌تو هیچی نمیشی‌" سرزنش کودک روحیه و اشتیاق او را از بین برده و موجب تحریک انگیزه او نمی‌شود.

محیط خانه را آرام کنید

برخی تنش‌ها بر روی کودک اثر گذارند و سبب کاهش توجه او می‌شوند، پس اگر تحصیل کودک‌تان برای شما مهم است، محیط خانه را آرام کنید و در حضور کودک مشاجره نکنید.

کودک را تشویق کنید

تشویق کودکان به درس خواندن اهمیت دارد. تشویق سبب تقویت انگیزه و علاقه‌مند شدن کودک به تحصیل می‌شود. می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف او را تشویق و ترغیب کنید. مثلا بعد از انجام هر تکلیفی او را تحسین کنید، آفرین بگویید، نوازش کنید و ... .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار