شیوه‌های صحیح درس خوان كردن فرزندان

خبرگزاری پانا: یک کارشناس روانشناسی علت عملکرد ضعیف درس دانش آموزان را تنبیه دانست.

کد مطلب: ۳۸۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، از لحاظ جامعه شناختی تنبیه بدنی در كودكان بویژه كودكانی كه در مقطع تحصیلی هستند امری
ناپسند و غیر معقول است. این شیوه تربیتی و رفتاری از جنبه های قانونی هم ناپسند و غیر قانونی محسوب می شود. والدین در محیط خانه و معلمان در محیط های آموزشی مانند مدرسه اجازه تنبیه بدنی ندارند حتی اگر دانش آموزی درسخوان نباشد و در تكالیف مدرسه ضعیف عمل كند باز هم امری نادرست به نظر می رسد.

كودكان وقتی در معرض تنبیه بدنی قرار می گیرند و علتش عملكرد ضعیف درسی است از لحاظ روانی در فشار قرار گرفته و حتی ممكن است افت تحصیلی شان بیشتر شود. اغلب كودكانی كه تمایل به درس از خود نشان نمی دهند و از لحاظ تحصیلی بشدت ضعیف عمل می كنند گاه به خاطر رفتارهای والدین یا معلمان دچار این سرخوردگی شده اند.

به هر حال والدین باید آگاه باشند كه با كتك زدن و تنبیه بدنی یا حتی ترساندن كودك، او به درس خواندن تشویق نخواهد شد و این مسئله پاسخ درستی به والدین نخواهد داد.

معمولاً آینده این كودكان كه مدام از سوی والدین خود تنبیه می شوند تاریك است و آنها فقط در محیط خانواده خشونت را می آموزند و بی منطق پرورش پیدا می كنند. این كودكان یاد می گیرند هر كسی كه زور و توان بیشتری دارد قوی تر است از این رو پرخاشگری و خشم را در همه ابعاد زندگی خود در آینده اعمال می كنند. كودكانی كه تنبیه می شوند نه تنها مشكلات آنها حل نشده باقی می ماند بلكه اختلال در نوشتن در آنها تشدید می شود.

خانواده هایی كه از لحاظ فرهنگی و تربیتی در پرورش فرزندان ضعف دارند به جای گفتمان و صحبت از این عمل خشونت آمیز در تحصیل فرزندان استفاده می كنند. به طور كلی تنبیه بدنی حاصلی جز آموختن زور و خشم و بی منطقی برای كودكان ثمره ای نداشته و مشكلات تحصیلی آنها را تشدید می كند.

پدر و مادری كه خود طوری زندگی كرده اند كه خشونت را اعمال می كنند در تربیت فرزند و رساندن او در مقاطع تحصیلی بالاتوانایی لازم را ندارند از این رو در چنین محیط هایی فرزندان دچار مشكلات روحی و روانی عدیده ای هستند.

منبع :تابناک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار