طرح مدرسه خوانا در 84 آموزشگاه و 540 کلاس درس استان کهگیلویه وبویراحمد اجرا می شود

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح مدرسه خوانا در 84 مدرسه استان و 540 کلاس درس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدرسه خوانا در 84 آموزشگاه و 540 کلاس درس استان کهگیلویه وبویراحمد اجرا می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، هادی زارع پور در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا که به صورت ویدیو کنفراس برگزار می شد با اشاره به اجرای این طرح در 84 مدرسه استان اظهار کرد: اهمیت مقطع تحصیلی ابتدایی بر کسی پوشیده نیست عامل توسعه هر کشور آموزش و پرورش است ومهمترین دوره تحصیلی در تمام نظام­های آموزش و پرورش جهان، دوره ابتدایی است زیرا زیربنای توسعه در آموزش وپرورش است و شکل­ گیری شخصیت و رشد همه جانبه فرد در این دوره، بیشتر انجام می­ شود.

وی گفت: در بسته تحولی خوانا که یکی از غنی ترین بسته های ابلاغی از طرف وزارت آموزش وپرورش است تلاش خواهد شد مهارت های زبانی(خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن)و مهارت اجتماعی ( ادب، مسئولیت پذیری، جرأت ورزی و......) را در دانش آموزان تقویت شود و همچنین برنامه آموزش فعال زبان فارسی به کودکان دوره دبستانی بر اساس برنامه درسی جزء اهداف بسته تحولی خوانا است.

زارع پور بیان کرد: دوره ابتدایی دوره شخصیت پروری است و همه ابعاد کودکان در این دوره شکل می گیرد و بنیاد و رفتار دانش آموزان در دوره ابتدایی صورت می گیرد.

او افزود: به منظور فراگیر بودن طرح، مدارس دولتی، غیردولتی، شهری، روستایی، مستقل و چندپایه استان را گزینش و به عنوان مجری طرح انتخاب کردیم.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: آموزش مدیران و آموزگاران مدارس مجری طرح مدرسه خوانا بر اساس برنامه زمان بندی شده از تاریخ یکم دی ماه به مدت 5 روز به صورت مجازی از بستر برنامه شاد با حضور همه مدیران و آموزگاران انجام خواهد گرفت.

علی زهرایی بیان کرد: پرداختن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی جزو اصول کاری دستگاه تعلیم و تربیت استان است و در طرح مدرسه خوانا به دنبال آموزش مهارت های چهارگانه زبانی؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به دانش آموزان هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد تحولی در کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت در مدارس رخ خواهد داد و آن تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که مدنظر سند تحول بنیادین نیز است.

او با پرداختن به ماهیت و فلسفه خواندن و انواع آن از منظر زبان شناسی تربیتی و روانشناسی و همچنین با اشاره به آموزش درست و روزآمد نوشتن به جای آزمون نوشتاری (املاء) و مهارت گوش دادن و سخن گفتن بیان کردند عناصر تشکیل دهنده خواندن(درک مطلب و رمزگشایی کلمات) با عناصر تشکیل دهنده نوشتن، سخن گفتن و خوب شنیدن در ارتباط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار