مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران‌:

مردمی‌سازی یک شعار نیست، بلکه یک هدف و برنامه است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت در دولت موضوع مردمی‌سازی یک شعار نیست؛ بلکه یک هدف و برنامه بوده و در حال پیگیری است و مصداق اصلی آن در سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مردمی‌سازی یک شعار نیست، بلکه یک هدف و برنامه است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسعود بهرامی در گردهمایی آموزشی تبیین سیاست‌ها و پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی سند راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی که در مجتمع فرهنگی و آموزشی حکمت نبوی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مسائل مورد بحث در جلسه از جمله توسعه مشارکت‌ها، مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور، شوراهای آموزش و پرورش، مدارس مشارکتی و مناطق آزاد گفت: شهرستان‌های استان تهران یکی از وسیع‌ترین استان‌های آموزشی کشور از لحاظ تراکم دانش‌آموز است که سه مولفه اصلی بافت فرهنگی، اجتماعی و جامعه مقید دینی، تعمیم پذیری به کل کشور بدلیل تنوع قومیت‌های مختلف و در دسترس بودن برای وزارت را همواره برای آن اعلام می‌کنیم و همچنین از مهمترین ویژگی‌های اداره کل آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران، رکن مشارکت پذیری و مشارکت جویی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: جلسات شوراها با قوت در حال برگزاری است و مصوبات کیفی، عملیاتی که در آن اتفاق می‌افتد بسیار راهگشا است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این بار را به منزل برسانیم جز با مشارکت ارکان موثر اعم از نهادهای حاکمیتی، فرهنگی، تربیتی و عموم مردم میسر نخواهد بود و امیدواریم که رهنمودهای سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این زمینه راهگشا باشد.

بهرامی بیان کرد: در دولت سیزدهم موضوع مردمی سازی یک شعار نیست، بلکه یک هدف و برنامه بوده و در حال پیگیری است و مصداق اصلی آن در سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است و همیشه در طی سال‌ها ثابت شده که هرجا کار را به مردم واگذار و اعتماد کردیم نتیجه می‌گیریم که مثال بارز آن اربعین است.

وی در پایان گفت: اگر سه رکن اصلی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت را از هم تفکیک کنیم و استانداردسازی و چهارچوب کار را با کمک مردم انجام دهیم و اجرا را به آنها واگذار کنیم قطعا نتیجه خواهیم گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار