در آیین مهر عاطفه‌ها در دبستان شهید دکتر دیالمه بیان شد:

آیین مهر عاطفه‌ها، عامل گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و احسان در جامعه است

تهران (پانا) - قائم‌مقام مدیر کل کمیته امداد استان تهران، آیین مهر عاطفه‌ها را عامل گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و نیکوکاری در جامعه دانست و کمک به آموزش، تربیت و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان تحت پوشش را یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین مهر عاطفه‌ها، عامل گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و احسان  در جامعه است

محمد مهدی اسماعیلی؛ قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه خانواده کانون اصلی شکل‌گیری آموزه‌های انسان‌دوستانه و فرهنگ کمک‌کردن به هم‌نوع در سنین مختلف است، اذعان کرد: جشن عاطفه ها از اقدامات ارزشمندی است که هر ساله با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و برخی دستگاه های اجرایی برگزار می شود و نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ نوع دوستی و همدلی با نیازمندان در عرصه آموزش دارد. از آنجا که احسان و نیکوکاری جزو آموزه‌های اسلامی و دینی به شمار می‌روند، باید فرهنگ کمک‌کردن به همنوعان در دانش‌آموزان، در سنین پایین و درون کانون خانواده شکل بگیرد. چرا که دانش‌آموزان از والدین خود الگو می‌گیرند و برای آموزش بهتر، ضروری‌ است که کارهای نیکی مانند صدقه‌ دادن توسط تمام اعضای خانواده انجام و صرف شود تا یادگیری به طور کامل اتفاق افتد.

وی با تاکید بر اینکه فقر ریشه تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی است و اگر بخواهیم مشکلات و آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم باید به فقرزدایی در جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم، افزود: از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد تربیتی، همواره تلاش می‌کند که مفاهیم انسانی و اخلاقی و معنوی را در بین مخاطبان خود یعنی دانش آموزان بسط و گسترش دهد، رویداد ملی شور عاطفه ها با شعار با هم مشق محبت بنویسیم به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند با اولویت ملزومات آموزش و پرداخت کمک هزینه تحصیلی برگزار می‌شود.

اسمائیلی با اشاره به آیات قرآن در راستای انفاق و بخشش اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند هرگز به نیکی دست نخواهید یافت، مگر از آنچه که علاقه دارید انفاق کنید. ضروری‌ است که این موضوع در خانواده، مدرسه و جامعه گسترش پیدا کند، تا شاهد فقیر کمتری در اطراف خود باشیم. یکی از برترین تعالیم دین مبین اسلام، احسان، نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است. این توفیقی است از جانب خداوند متعال که تنها نصیب بندگان خوب و برگزیده او می شود.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران، با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی امور مختلف باید از مدارس آغاز شود، افزود: در همین راستا کمیته امداد، اجرای برخی طرح های نیکوکارانه را در مدارس استان آغاز کرده است، تا ضمن جلب حس نوع دوستی دانش آموزان، فرهنگ کمک به همنوع را نیز در آنها ترویج دهد. هرساله، زنگ شور عاطفه ها با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند به صدا در می آید، این دانش آموزان با کمک های نیک اندیشان، با گذراندان دوره های آموزش تا مدارج عالی دانشگاهی، از آینده سازان ایران اسلامی خواهند بود.

پویش مهر عاطفه ها عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان است

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی دولت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان است و این امر در آموزش و پرورش شهر تهران نیز مورد توجه است، خاطرنشان کرد: پویش هایی چون شور عاطفه ها نیز مقوم همین امر و توجه به دو موضوع عدالت و نقش موثر مردم در فعالیت های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی است که عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی میان دانش آموزان نیز به شمار می رود و می بایست توسط تمام افراد جامعه به ویژه فرهنگیان مورد توجه و تبیین باشد.

اسمائیلی با عنوان این مطلب که کمیته امداد یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است، افزود: کمیته امداد یکی از نهادهای ارزشمندی است که از ابتدای نظام شکل گرفته است و رهبر معظم انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشتند. چرا که در یک جامعه 80 میلیون نفری، مطمئنا افرادی زندگی می کنند که از نظر معیشت دچار مشکل هستند و اینجا کمیته امداد آنها را تحت پوشش خود قرار می دهد و به آنان کمک رسانی می کند.

وی ضمن اشاره بر اینکه مردم ایران، مردمی بخشنده و مهربانند که همیشه در فکر دستگیری از مستمندان و فقرا هستند، تصریح کرد: جشن عاطفه ها فرصتی برای مهرورزی و عدالت ورزی است، این جشن تنها بهانه ای برای نزدیک شدن دلها به یکدیگر است، تا این حقیقت بر قشر آسیب پذیر و محروم جامعه آشکار شود، که ما هستیم و شاید تنها فرصتی باشد تا همه فرزندان ایران را فرزندان خود بدانیم و در این فرصت از دریای ثروتی که به قیمت فقر محرومان اندوخته ایم، قطره ای را به مستمندان اعانه دهیم؛ اگر که عاطفه را نمی شود تقدیم کرد، فقط می توان تقسیم کرد و در حقیقت جشن حقیقی عاطفه ها، همان جشن عدالت است.

قائم مقام مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پایان مراکز نیکوکاری را بازوی توانمند کمیته امداد دانست و گفت: رویکرد مراکز نیکوکاری، تخصص محور است که در حال حاضر، مراکز نیکوکاری استان در ابعاد مختلف اشتغال، درمان، فرهنگی و معیشتی در حال فعالیت هستند. در کنار مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد در سطح کشور آمادگی جمع آوری کمک‌ها در قالب پویش شور عاطفه‌ها دارند. از هموطنان درخواست می‌شود در این پویش با اهدای لوازم التحریر، کفش و پوشاک نو به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری شرکت کنند‌.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار