به همت دبیرستان هیئت امنایی شهید عاشوری

۱۵ بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد

تهران (پانا) - همزمان با هفته وحدت، دبیرستان هیئت امنایی شهید عاشوری با هدف دستگیری از نیازمندان با تکیه بر شعار جهاد بی‌ انتها، اقدام بر توزیع ۱۵ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد

علی اسدی؛ مدیر دبیرستان هیئت امنایی عاشوری منطقه ۱۴ با تاکید بر اینکه خوشبختی واقعی در دستگیری و کمک به دیگران است، در گفت و گو با پانا گفت: «برای اینکه آخرت خود را با کار خیر و ثواب بنا سازیم، بهترین راه آن خوشحال کردن و کمک به انسان ها است. ما در قبال دین خدا، بنده های او و جامعه خویش مسئولیت داریم، پس باید مسئولیت را خوب بشناسیم، خوب درک کنیم تا در اجرای بهتر آن موفق باشیم.»

وی ادامه داد: «محرومیت زدایی، یکی از وظایف ما در جامعه اسلامی محسوب می شود که باید همواره در آن کوشا باشیم، چرا که ترویج فرهنگ یاری رسانی به خانواده های نیازمند موجب عشق کمک به هم نوع می شود. در همین راستا برآن شدیم تا با همدلی و یاری خیرین دریادل، اقدام بر توزیع ۱۵ بسته معیشتی بین خانواده های بی بضاعت کنیم.»

اسدی با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد مهم اسلام بعد اجتماعی است و بر اساس آموزه‌های دینی، مسلمانی که در غم و شادی مسلمانان همدل و همراه نیست، نباید خود را مسلمان بداند، گفت: «کمک به یکدیگر و انفاق، یکی از دستورات دین مبین اسلام است که در کشور رقم خورد. با توجه به شرایط اقتصادی ایجاد شده و هوشمندی‌ مقام معظم رهبری، رزمایش کمک مؤمنانه در کشور به خوبی طنین انداز شد و خانواده های بی بضاعت زیادی از فقر مطلق رها شدند. شاهراه تقویت کمک‌های مؤمنانه مدارس هستند؛ چرا که هم روابط مردمی وسیعی دارند و هم گستردگی آنها در مناطق مختلف به قدری است که توانایی جذب کمک‌های مردمی و ساماندهی و توزیع آن بین نیازمندان را دارد.»

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: «توزیع بسته های معیشتی خیریه عاشوری، چند بهره و نتیجه خوب به همراه دارد؛ اولا دانش آموزان ما در این مسیر جهادی پرورش داده می شوند و آموزش می بینند. ثانیا بسته های معیشتی پربارتر و پر برکت تر خواهد شد و ثالثا یک پیوست فرهنگی در این بسته ها قرار می گیرد که این موضوع جدی، نقطه هدف اصلی این مدرسه در بحث تربیت دانش آموزان است.»

شایان ذکر است، هر بسته معیشتی شامل برنج، گوشت، روغن، مرغ، پنیر، خرما، چایی، ماکارونی، لوازم تحریر و کفش می شد که با نهایت تکریم و احترام بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار