فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ ایران به مصاف اندونزی می‌رود

تهران (پانا) - دور نهایی شانزدهمین دوره فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ امروز با بازی ایران و اندونزی پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۲۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ ایران به مصاف اندونزی می‌رود

‌در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها ۳۱ تیم شرکت کردند که در نهایت ۱۵ تیم برتر به همراه کویت - میزبان - به دور نهایی راه یافتند. تیم‌ها به ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند که از هر گروه ۲ تیم صعود می‌کنند. مرحله نهایی تا ۲۸ مهر در سالن ۶۰۰۰ نفری سعد عبدالله در شهر الکویت برگزار خواهد شد.

نتایج روز اول و برنامه روز دوم مسابقات به این شرح است:
* گروه یک:
عراق ۲ - ۳ تایلند
- هدایت تیم عراق بر عهده محمد ناظم‌الشریعه است.
کویت ۷ - ۲ عمان
- قضاوت این دیدار را ابراهیم محرابی افشار از ایران بر عهده داشت.
- تیم‌های کویت و تایلند با ۳ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های عراق و عمان بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته اند.
* گروه دو:
ازبکستان ۸ - ۰ ترکمنستان
بحرین ۳ - ۴ تاجیکستان
- تیم‌های ازبکستان و تاجیکستان با ۳ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های بحرین و ترکمنستان بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفته اند.
-------
** چهارشنبه ۶ مهر:
* گروه سه:
ایران (قهرمان دوره قبل) - اندونزی (ساعت ۱۷:۳۰)
- در این دوره محمد هاشم‌زاده هدایت تیم اندونزی را بر عهده دارد.
لبنان - تایوان
* گروه چهار:
ژاپن - عربستان
ویتنام - کره جنوبی

- در جدول گلزنان ماشراب عادل اف و اختیار روپیف از ازبکستان و عبداللطیف العباسی و عبدالرحمان الطوائیل از کویت با ۲ گل به طور مشترک در صدر قرار گرفتند.
- تیم ایران در دور مقدماتی این دوره و در گروه یک منطقه آسیای جنوب و مرکز در بیشکک قرقیزستان، با ۱۷ گل تیم مالدیو را درهم کوبید و ۳ - ۰ تیم ترکمنستان و ۸ - ۱ تیم قرقیزستان را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد.

- این رقابت‌ها تا دوره قبل با نام قهرمانی آسیا برگزار می‌شد و سال ۲۰۲۰ رقابت‌ها که ابتدا قرار بود در ترکمنستان و سپس در کویت برگزار شود، به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.
- در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های ایران، ژاپن و ازبکستان اول تا سوم شدند.

در فوتسال قهرمانی آسیا، تیم ایران با ۱۲ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی رکورد دار است و تیم‌های ژاپن با ۳ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی در رده دوم و ازبکستان با ۴ نایب قهرمانی و سومی در رده سوم قرار دارند. تیم تایلند نیز ۲ بار نایب قهرمان و ۵ بار سوم شده است. تیم‌های کره جنوبی و قزاقستان یک بار نایب قهرمان و سوم و تیم قرقیزستان نیز یک بار سوم شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار