مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدن:

روش ترکیبی برای آموزش دانش‌آموزان فریدن به‌کار گرفته می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدن گفت در آموزش و پرورش شهرستان فریدن امسال مدارس بازگشایی شده‌اند، اما از روش ترکیبی (حضوری و مجازی) هم برای آموزش دانش‌‌آموزان استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
روش ترکیبی برای آموزش دانش‌آموزان فریدن به‌کار گرفته می‌شود

محمد فصیحی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدن در خصوص آمار دانش آموزان شهرستان فریدن در گفت‌وگو با پانا گفت: «در آموزش و پرورش شهرستان فریدن ۹۵۳۷ دانش آموز داریم که در پایه های ابتدایی شهری ۲۴۶۵ نفر و روستایی ۲۶۱۰ نفر مشغول تحصیل هستند.»

وی ادامه داد: «در مقطع متوسطه اول در منطقه شهری ۱۲۸۷ نفر و در منطقه روستایی ۱۲۰۸ نفر و در متوسط دوم در منطقه روستایی به دلیل تراکم کم دانش آموزی کلاسی تشکیل نشده است. در شهر ۹۸۵ نفر، در فنی و حرفه‌ای ۵۵۹ نفر و کار و دانش ۳۲۳ نفر در حال تحصیل هستند.»

وی در مورد روش های نوین آموزش و تربیت دانش آموزان اضافه کرد: «با توجه به شیوع کرونا، روش‌های جدیدی از تعلیم روی کار آمد که یکی از این روش ها، روش ترکیبی است. روش ترکیبی به این معنی نیست که دانش آموزان در روزهایی مشخص در فضای مجازی و در روزهایی به صورت حضوری آموزش ببینند. روش ترکیبی به این صورت است که در کنار مدارس که حضوری برگزار می شوند، موارد و برنامه های جانبی که مکمل آموزش هستند، در سامانه‌ شاد بارگذاری شده اند و دانش آموزان و معلمان می توانند از آنها استفاده کنند. برای مثال اگر مدرسه ای آزمایشگاه ندارد و درس نیاز به آزمایشاتی دارد، همکاران ما می توانند با استفاده از فیلم های مربوطه که در سامانه‌ شاد بارگزاری شده است، به دانش آموزان آموزش دهند. امسال با توجه به تأکید ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش، آغاز سال تحصیلی به صورت رسمی و حضوری برگزار خواهد شد.»

فصیحی عنوان کرد: «بهترین الگوهایی که برای مسائل تربیتی وجود دارد، الگوهای عملی هستند که معلمان به عنوان یک الگوی تربیتی در مدارس قلمداد می‌شوند. الگوی مناسبی هم در دانش آموزان وجود دارد که بهترین الگو و نماد برای دانش آموزان است که می توان به شهید فهمیده اشاره کرد.»

وی تاکید کرد: «امسال با تلاش و همت دانش آموزان و همکاران فرهنگی سالی سرشار از موفقیت، نویدبخشِ تلاش و کوشش و امیدآفرینی خواهد بود.»

دانش آموزان خبرنگار: فاطمه بدیع الزمانی، مبینا شکوهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار