دانش‌آموزان بسیجی سرآمدان علم و دانش شوند

اردبیل(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد علم و دانش مهمترین شاخصه بسیجی بودن است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بسیجی سرآمدان علم و دانش شوند

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین اختتامیه طرح "یاوران ولایت "بسیج دانش آموزی سپاه حضرت عباس (ع) استان که در مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد، طی سخنانی به تبیین شاخصه های دانش آموز آرمانی پرداخت و اظهار کرد: دانش آموزی که از لحاظ علمی قوی نباشد به رسالت بسیجی بودن خود عمل نکرده است.

وی از اعتقاد توحیدی، اخلاق عملی و توانایی علمی به عنوان شاخصه های دانش آموز آرمانی نام برد و گفت: اخلاق مهمترین عامل رشد انسان در دیدگاه آرمانی است.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به ابعاد تربیتی دانش آموزان تصریح کرد: اگر قدرت روحی برگرفته از اعتقاد دینی و معرفتی در دانش آموزان رشد و پرورش نیابد، دانش آموزان امروز به عنوان آینده سازان کشور در عرصه های مختلف راهگشا و مثمر ثمر نخواهند بود چراکه به دنبال منافع شخصی بوده و برای رسیدن به امیال خود به انواع ترفندها دست خواهند زد.

عاملی ادامه داد: اگر انسان از بعد اخلاقی و معرفتی متعالی نشود در هر جایگاه و مقامی که قرار گرفته باشد برای رسیدن به اهداف خود خواسته و ناخواسته به کشور و ملت خیانت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نَفس خراب کارها را خراب می کند، گفت:سیاستمداران نیز برای دستیابی به اهداف خود گاهی مصالح جامعه را به خطر می اندازند.

نماینده ولی فقیه در استان از قدرت روحی توحیدی و اخلاق و معرفت به عنوان موفقیت و عافیت طلبی انسان ها نام برد واضافه کرد: روح خراب سوء عافیت می آورد.

عاملی در ادامه سخنان خود از اخلاقیات به عنوان نافع انسان در دنیا و آخرت نام برد و گفت: یک دانش آموز باید در محیط علمی از تربیت اخلاقی برخوردار شود تا وقتی به بزرگسالی رسید بفهد در کجا قرار دارد و چگونه باید عمل کند.

وی از توحید به عنوان عامل نجات بخش انسان یاد کرد و افزود: اعتقاد شرک آلود زمینه ساز تباهی جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت رشد اخلاقی در دانش آموزان تصریح کرد: احترام به پدر و مادر و تکریم معلم وظیفه همه دانش آموزان است چراکه در سایه تعلیم و تربیت والدین و معلمان انسان رشد و نمو پیدا می کند.

عاملی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت احکام الهی در تربیت دانش آموزان پرداخت و گفت: اگر ذات انسان صالح شود، انسان رستگار می شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت تقوالی الهی و انجام احکام بیان کرد: فرد بی نماز و بی توجه به احکام الهی، بی ادب است و فرد بی ادب نیز به جایی نمی رسد.

امام جمعه اردبیل به تاثیر نمازهای یومیه در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: بی نمازی و سبک شمردن نمازهای یومیه موجب اثار سوء و عدم نازل شدن برکات الهی در زندگی بشر می شود.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود با انتقاد از متولیان فرهنگی از استفاده دانش آموزان از دستبند و گردن آویزها اظهار ناخشنودی کرد و گفت: شایسته و زیبنده نوجوان و جوان ایرانی و مسلمان نیست که از نمادهای کفر آمیز و بی هویت استفاده کند.

عاملی با بیان اینکه دنیا دارای شعور است، افزود: همه کارهای انسان در دنیا و طبیعت با عکس العمل هایی مواجهه است هرچند خود انسان متوجه این عکس العمل ها نیست.

وی عقب ماندگی کشور در پانصد سال گذشته را یادآور شد و گفت: تنها با جهاد علمی و تربیت جوانان دانشمند متعهد می توان این عقب ماندگی ها را جبران و به قله های علم و دانش توام با معرفت و تعهد دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان از دانش آموزان بسیجی خواست با بصیرت افزایی در فضای حقیقی و مجازی در عرصه های مختلف انقلاب حضور یافته و ضمن نقش افرینی در جامعه، برای جهاد بزرگ در آینده تمرین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار