امام جمعه اردبیل:

اقتدار و استقلال ایران در گرو توجه به آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت عزت، اقتدار، استقلال و حاکمیت ملی ایران و حیثیت کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش و تلاش دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار و استقلال ایران در گرو توجه به آموزش و پرورش است

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین نواخته شدن زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ ۱۴۰۱، که در آموزشگاه دخترانه دوره دوم متوسطه فاطمه الزهرا ناحیه 2 اردبیل برگزار شد، استفاده از دانش جهانی و تبدیل علم به ثروت را رکن اساسی برای اعتلای کشور ایران دانست.

وی خواستار تلاش دانش آموزان برای سهیم شدن در تولید دانش جهانی شد و افزود: سرعت تحولات و تولید دانش در جهان بسیار بالاست و ما در این فرایند نباید غفلت کرده و عقب بیفتیم.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: کشور ما در سایه تلاش علمی در جایگاه والایی قرار گرفته و سهیم بسیار مهمی در تولید علم جهانی دارد.

عاملی تحصیل علم در جامعه اسلامی ایران و تلاش دانش آموزان برای کسب علم را مقدس و کاری عبادی خواند و بیان کرد: توجه به نیازها و بایسته‌‎های آموزش و پرورش، نیاز و اولویت نخست کشور ما در شرایط کنونی است.

وی تلاش مضاعف برای کسب علم، پایبندی به اخلاق و باورهای دینی و نیز داشتن بصیرت در دنیای پرآشوب کنونی را از جمله ویژگی های دانش آموزان مطلوب در جامعه ایرانی اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش دانش آموزان و با هدایت و درایت مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش را می توان به سکوی پیشرفت کشور تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به عقب افتادگی ایران از قافله علم و دانش در چند سده اخیر گفت: اگر کشور نتواند خودش را از نظر علمی حفظ و تقویت کند، در پیش کشورهای دیگر ذلیل شده، غرورش شکسته و همچون سده های گذشته به دست دشمنان تجزیه خواهد شد.

عاملی ایستادگی و مقاومت کشور در برابر دشمنان در چند دهه اخیر را نتیجه تلاش شبانه روزی دانشمندان و علم اندوزی دانش آموزان دانست و بیان کرد: بدون کسب علم و دانش، حاکمیت ملی و حیثیت سیاسی ما مخدوش می شود.

وی میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ایران را ۲۷سال و همه آنها را دانش آموزان دو دهه اخیر اعلام کرد و گفت: علم‌اندوزی بهترین راه خدمت به مردم است چرا که علم و دانش به انسان وسعت وجودی داده و دست او را برای خدمت بیشتر باز می کند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر ضرورت آموزش زبانهای خارجی برای تبیین و تبلیغ قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی افزود: علم شرافت ذاتی دارد و بر این اساس هیچ فرصتی در علم اندوزی نباید از دست برود.

عاملی با اشاره به فراهم شدن بستر علم اندوزی و توسعه علمی در کشور اظهار کرد: معلمان امروزه دلسوزانه در کسب علم و دانش در کنار فرزندان این آب و خاک تلاش می‌کنند و کار همه آنها جای قدردانی دارد.

کلام اله صفری، مدیرکل‌ آموزش و پرورش اردبیل هم طی سخنانی ، شروع حضوری تحصیل در مدارس بعد از ۵/۲سال شیوع کرونا را موجب بازگشت شور و سرور به محیط مدارس عنوان کرد.

وی با اشاره به تاثیر منفی شیوع کرونا بر فرایند کمی و کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: شیوع ویروس کرونا تهدیدهای جدی در روند آموزش مدرسه‌ای ایجاد کرده و آسیب‌های جدی به تعلیم و تربیت فرزندان ما وارد ساخت که جبران آن تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

این مقام مسئول از تداوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد و بیان کرد: برنامه آموزش در سال تحصیلی جدید در دو حوزه کمی و کیفی و بر پایه همکاری متقابل سه نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع تنظیم شده و بر تقویت رابطه این سه نهاد تلاش خواهد شد.

صفری در ادامه بر تحقق اهداف عدالت آموزشی و تربیتی تاکید کرد و از استقرار و راه‌اندازی قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد و گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در سطح استان اردبیل به ارزش ۵۰۰میلیارد ریال در این استان توزیع شد.

وی پویایی و نشاط مدرسه را وابسته به مشارکت اولیا در امور درسی و تربیت فرزندان خود و مشارکت در امور مدیریت مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان مدارس، نقش تعیین کننده‌ای در روند تعلیم و تربیت دارند.

مدیرکل‌ آموزش و پرورش استان با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان و نیز شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در سطح استان اردبیل افزود: برنامه آموزش در سال تحصیلی جدید در دو حوزه کمی و کیفی و بر پایه همکاری متقابل سه نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع تنظیم شده و بر تقویت رابطه این سه نهاد تلاش خواهد شد.

صفری از توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در سطح استان اردبیل به ارزش ۵۰۰میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این تجهیزات بر اساس نیازسنجی دقیق و با هدف تحقق عدالت آموزشی و تربیت توزیع شد.

در این آیین پیام وزیر آموزش وپرورش بمناسبت آغاز سالتحصیلی جدید توسط مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل قرائت گردید.

گفتنی است همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت، سال تحصیلی جدید با حضور۲۶۰هزار دانش‌آموز در استان اردبیل آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار