نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی فرصت مناسبی برای زیستِ مجاهدانه است

انجمن اسلامی جایی است که ما تمرین زندگی جهادی داشته باشیم؛ آن چیزی که به زندگی ارزش می‌دهد همین جهاد است والسلام

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، این اتحادیه را فرصت مناسبی برای زیستِ مجاهدانه دانست و گفت حاصل زیست مجاهدانه «خیررسانی» است؛ ما باید همیشه از خود بپرسیم که «چقدر خیر رسانده‌ایم؟»

کد مطلب: ۱۳۰۶۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه انجمن‌های اسلامی فرصت مناسبی برای زیستِ مجاهدانه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در آیین افتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان(دختران) گفت: امیدواریم این اجلاس که یادآور نام حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) است و همچنین با اربعین حسینی مصادف شده است، یکی از کنگره‌های پربرکت و مفید برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی و برای جامعه تعلیم و تربیت کشور باشد و مهمتر اینکه بتوانیم خودمان را به عنوان و نشان «مومنِ مجاهد» برسانیم.

وی با اشاره به آیه سال این اتحادیه اظهار کرد: امسال این آیه شریفه سوره مبارکه حج به عنوان آیه سال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مطرح شده است؛ در این آیه و ترجمه آن می‌خوانیم: «وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ ۚ مِلَّةَ أَبِیکُمْ إِبْرَاهِیمَ ۚ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِینَ مِنْ قَبْلُ وَفِی هَٰذَا لِیَکُونَ الرَّسُولُ شَهِیدًا عَلَیْکُمْ وَتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ ۚ فَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاکُمْ ۖ فَنِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِیرُ.» و در راه خدا چنانکه حق جهاد [در راه‌] اوست جهاد کنید، اوست که شما را [براى خود] برگزیده و در دین بر شما سختى قرار نداده است. آیین پدرتان ابراهیم [نیز چنین بوده است‌] او بود که قبلاً شما را مسلمان نامید، و در این [قرآن نیز همین مطلب آمده است‌] تا این پیامبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشید. پس نماز را برپا دارید و زکات بدهید و به پناه خدا روید. او مولاى شماست؛ چه نیکو مولایى و چه نیکو یاورى.

مومنِ مجاهد اهل سرمایه‌گذاری و هزینه‌کردن برای ایمان خود است

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: آن جایگاهی که خداوند متعال می‌پسندد مومنِ مجاهد است که اهل سرمایه‌گذاری و هزینه‌کردن برای ایمان خود است؛ البته مومنان مجاهد نیز یکسان نیستند و مراتبی دارند و این آیه می‌گوید شما جزو مومنان پیشرو و پیشتاز باشید که از چند جهت سرآمد هستند؛ اول اخلاص است؛ یعنی هرچقدر انگیزه زلال‌تر و عیار آن بالاتر باشد خداوند متعال بیشتر می‌پسندد، چون کار چنین افرادی تمیز است و شائبه ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: دومین جهت، «حق جهاد» است؛ به این معنا که شخص همه امکانات خود را به میدان جهاد ببرد و چیزی کم نگذارد؛ توان اقتصادی، آبرو، سلامت، جوانی، زیبایی و جانش را به میدان ببرد یعنی حق جهاد را ادا کند.

وی ادامه داد: خداوند چنین مومنی را می‌پسندد و او را برمی‌گزیند. امیدوارم همه ما زندگی خود را بر قاعده جهاد بنیان‌گذاری کنیم و مجاهد پیشرو باشیم؛ آن چیزی که به زندگی ارزش می‌دهد همین جهاد است والسلام؛ بقیه‌اش بازی است و خیلی زود می‌گذرد.

این دنیا همه‌اش بازی است؛ از پیج داشتن تا فالوور جمع کردن!

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: متاع دنیا اندک است و برای کسی نمی‌ماند؛ حتی اگر (فرض کنید) همه دنیا و هرچه در آن هست را به یک نفر بدهند. این دنیا همه‌اش بازی است؛ از پیج داشتن تا فالوور جمع کردن! از القاب دکتر و مهندس تا حجت‌الاسلام و غیره؛ همه اینها یک‌جور تیترگذاری است. در نهایت ما هستیم و خودمان و خدای خودمان؛ اگر در راه خدا قدمی برداشته باشیم و مجاهدتی کرده باشیم، همان است که می‌ماند و همان است که قیمتی است و خداوند خریدار همان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انجمن اسلامی جایی است که ما می‌خواهیم تمرین زندگی جهادی داشته باشیم؛ یعنی شما به‌طور جمعی کنار هم قرار گرفته‌اید تا زندگی جهادی را از همین دوران ابتدای جوانی تمرین کنید. این سیستم مجاهدانه، دنیای دیگری دارد و با بهجت، شیرینی، صفا، رشد و احساس خاصی همراه است. یعنی شما کسی را رقیب خودتان نمیدانید و احساس می‌کنید باید برای همه انسان‌ها پیامی داشته باشید، قدمی بردارید و خیر برسانید.

وی تاکید کرد: حاصل زیستِ مجاهدانه «خیررسانی» است؛ این سوالی است که ما باید همیشه جلوی چشممان باشد که «چقدر خیر رسانده‌ایم؟»؛ اینجا است که تحصیل علم، تحصیل مهارت و تحصیلِ اعتبار، معنا پیدا می‌کند. یعنی شما علم به دست می‌آورید که آن را برای یک هدف بزرگ هزینه کنید. برای چه کسی؟ برای محبوب خودتان؛ لذا «اگر به این احساس رسیدید، بُرده‌اید اگر نه، مُرده‌اید».

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: اگر اینطور زندگی کنیم، در کلام قرآن، حیات طیبه است، خداوند به ما اجر عظیم می‌دهد و همین است که برقرار می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار کرد: خوشا به حال کسانی که از جوانی وارد همین مسیرهای خوب می‌شوند و اتحادیه انجمن‌های اسلامی فرصت مناسبی برای همین زیستِ مجاهدانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار