آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در سرعین

اردبیل(پانا) - همزمان با هفته دولت بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرستان سرعین آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در سرعین

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در آیین افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سرعین گفت: در این استان پروژه‌هایی نیمه‌تمام با عمر بیش از یک دهه وجود دارد که با توجه به اولویت دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، برخی از این پروژه‌ها در استان پس از تکمیل، طی هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل، تصمیمات بسیار قابل توجهی مصوب شد که یکی از مهم‌ترین این مصوبات، تامین زیرساخت‌های فعالیت اقتصادی در سطح استان بود که تا به امروز بخشی از این زیرساخت‌ها تامین شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: حوزه‌های گردشگری و کشاورزی ارکان اصلی پیشرفت استان اردبیل محسوب می‌شوند و در این ۲ حوزه پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد اما آن‌گونه که باید از این پتانسیل‌ها برای تولید ثروت استقاده نشده است‌.

عاملی گفت: وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل نامطلوب است و استان فقط دارای ۲ هزار تخت بیمارستانی بوده و عمر برخی از مراکز درمانی هم بیش از یک قرن است که برای رفع این معضلات، برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی بیان کرد: وضعیت تحصیلی مدارس استان در تمامی مقاطع در حد مطلوب نیست که باید این وضعیت مورد بررسی تخصصی قرار بگیرد و علل آن کشف و راهکارهای لازم اتخاذ شود و در این زمینه از عموم جامعه و نخبگان آموزش‌وپرورش و اولیای گرامی نیز دعوت می‌شود تا برای کمک به حل این مشکل توجه ویژه ای داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت: روند فعلی و سنتی کشاورزی باعث از بین رفتن خاک و کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی آب می‌شود که برای آینده نزدیک و بلندمدت، مشکلات بسیار زیادی را همراه خواهد داشت و به همین دلیل، با استفاده از متخصصان حوزه‌ کشاورزی، برای اصلاح الگوی کشاورزی استان، برنامه‌ریزی تخصصی انجام می‌شود

عاملی یادآورشد: در یک سال گذشته در شهرستان سرعین اقدامات مهمی در حوزه جاده‌های روستایی، طرح هادی، بخش آبرسانی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی انجام شده است.

وی با قدردانی از مسئولان شهرستان سرعین، هدف از سفرهای هفته دولت مسئولان استان به شهرستان‌ها را ارزیابی اقدامات انجام شده در سال گذشته، بررسی نواقص و برنامه‌ریزی برای اجرا و تکمیل طرح‌های اولویت‌دار ذکر کرد.

مقام عالی دولت در استان همچنین با گرامیداشت هفته دولت شهیدان رجایی و باهنر را بهترین الگوی برای مسئولان از نظر درس‌آموزی دانست و افزود: این عزیزان در طول دوران خدمت فقط در فکر خدمات‌رسانی به مردم بودند و به معنای واقعی در کنار مردم بودند، در کنار مردم بودن را فیلم و نمایش ندانسته و برای خود امتیازاتی از بابت موقعیت خود قائل نشدند.

گفتنی است بهره‌برداری از کارخانه تولیدی نیوجرسی و بهره‌برداری از سنگ‌فرش خیابان دانش شهر سرعین از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی بود که با حضور استاندار اردبیل و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار