آغاز بهره‌برداری از ۱۲ طرح بهداشت و درمان در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آغاز بهره‌برداری۱۲ طرح حوزه بهداشت و درمان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بهره‌برداری از ۱۲ طرح بهداشت و درمان در استان اردبیل

علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: افتتاح و راه‌اندازی پروژه‌ها و طرح‌های حوزه سلامت در استان اردبیل محدود به مناسبت خاصی نبوده و به محض آماده شدن، خدمات لازم به مردم ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از افتتاح بخش تکمیلی اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) شهر اردبیل به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: با توجه به کمبود فضای اورژانسی استان، اورژانس این بیمارستان با افزایش ۵۰ تخت جدید و با صرف ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده و در هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدیان، راه‌اندازی دستگاه پیشرفته آنژیوگرافی دوم بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل با قابلیت آنژیوگرافی قلب، عروق محیطی و عروق مغزی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال، همچنین راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن دوم و رختشویخانه مرکز تروما را از جمله طرح‌ها و پروژه‌های بهره‌برداری شده بیمارستان امام خمینی(ره) در هفته دولت امسال ذکر کرد.

وی از افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت روستاهای خلیل آباد و آقاباقر شهرستان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال، افتتاح ساختمان فوریت‌های پزشکی روستای چای سقرلو در نیر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در استان اردبیل خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: امسال به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت شهرستان نیر و ساختمان اورژانس شهر کورائیم، مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهید باکری و پایگاه سلامت شهرک ولیعصر شهرستان گرمی نیز آغاز شده است.

محمدیان در تشریح اهم اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به شیوع موج هفتم کرونا در این استان تصریح کرد: در این موج شیوع کرونا با وجود افزایش آمار مراجعه سرپایی و افزایش قدرت سرایت ویروس کرونا با علائم شبیه سرماخوردگی، به علت بالا بودن شمار افراد واکسینه شده، میزان بستری مبتلایان کمتر است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، رعایت تهویه در مکان‌های پرتجمع اظهار کرد: کسانی که هر نوبتی از واکسن را دریافت کرده‌اند، ۶ ماه بعد می‌توانند جهت تزریق نوبت بعدی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار