معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

افراد خبره باید سکاندار دادستانی هر منطقه باشند

کاشمر(پانا)- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در نشست شورای اداری شهرستان کاشمر، گفت شایسته است که شخصیت و منطقه دادستان از قُضاتی انتخاب بشوند که در این امر خبره باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افراد خبره باید سکاندار دادستانی هر منطقه باشند

حجت الاسلام و المسلمین محمود فروتنی ضمن تسلیت ایام ماه محرم، گفت: ما در اُرف قضایی یک قاضی ایستاده و یک قاضی نشسته داریم و در واقع قاضی نشسته کسی است که در محکمه نشسته و حکم صادر می کند و قاضی ایستاده، قُضات دادسرا هستند که دادستان، دادیاران و بازپُرسان جزء قاضیان ایستاده هستند زیرا دادستان مدعی العموم است و دادستان جمعه، روز های تاسوعا، عاشورا، عید نوروز و در واقع هیچ روز تعطیلی ندارد باید همیشه در تمامی صحنه ها حضور داشته باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: دادستان یک مقام ارزشمندی در نظام قضایی است، پرونده های کیفری را باید دادستان دسته بندی و جمع آوری کند، کیفر ها را به دادگاه که قاضی نشسته در آنجا حضور دارد، ارسال کند.

وی با بیان اینکه جایگاه دادستان در هر شهرستان بسیار پر اهمیت است، اظهار کرد: بسیاری از امور را دادستان می تواند بررسی و رصد کند و شایسته است که شخصیت و منطقه دادستان از قُضاتی انتخاب بشوند که در این امر نخبه باشند.

در ادامه نشست، امیر دایی صراف فرماندار شهرستان کاشمر، اظهار کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم، کار بسیار خطیری دارد، دادستانی یک مسئولیتی است که وظایف متحدد و سنگینی بر اساس قانون اساسی و قوانین کشور بر عهده دارد و لازمه این مسئولیت کار شبانه روزی است.

مسئولیت قضایی یک مسئولیت خطیری است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری امام جمعه شهرستان کاشمر در همین راستا گفت: مسئولیت قضایی یک مسئولیت خطیری است و در واقع کار قضاوت یک کار سنگینی است و برای مدیریت این کار، بایستی افراد برتر را انتخاب کنیم این برترین افراد کسانی هستند که مراجعه فراوان آنها را به ستوه نیاورد یعنی صبور باشند و برخورد مخالفان با یکدیگر، او را خشمناک نسازد و بازگشت به حق پس از آگاهی برای او دشوار نباشد که کار سنگینی است و چون پیروزی سیستم قضایی کمک بسیار خوبی به موفقیت بقیه مسئولین می کند.

جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب و معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشمر با حضور معاونت قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، فرماندار، امام جمعه کاشمر و مسئولین ادارات و نهادها در سالن همایش فرمانداری برگزار شد و در این مراسم از خدمات صادقانه دادستان شهرستان کاشمر دکتر طالعی تقدیر و حجت الاسلام بلوچ زاده به سمت دادستان شهرستان کاشمر منصوب و همچنین از خدمات معاون امور عمرانی فرمانداری دکتر نایه در تقدیر و آقای هادی ذالفقاری به سمت معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان کاشمر منصوب شد.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار