معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

رمز موفقیت مدیران، انتخاب شایسته و درست سبک مدیریت آنان است

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد رمز موفقیت و پیروزی مدیران، انتخاب شایسته و درست سبک مدیریت و رهبری آنان است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رمز موفقیت مدیران، انتخاب شایسته و درست سبک مدیریت آنان است

چهارمین نشست تخصصی معاون آموزش ابتدایی استان البرز، با حضور علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی میزان پیشرفت برنامه عملیاتی معاونت ابتدایی درطول پنج ماهه نخست سال 1401؛ تبیین و هماهنگی برای کیفیت بخشی به فعالیت های دبستانی و پیش دبستانی، با حضور معاونان، کارشناسان تکنولوژی آموزشی و پیش دبستانی نواحی و مناطق تابع برگزار شد، اهم چالش ها، موانع و نقطه نظرات همکاران در حضور مدیرکل و معاون آموزش ابتدایی استان مطرح شد و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در نشست تخصصی معاونت آموزش ابتدایی گفت: آموزش ابتدایی از اولویت نخست در آموزش و پرورش که بر ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان لازم التعلیم و مدیریت مطلوب نیروی انسانی مبتنی بر ظرفیت ها و امکانات هر منطقه است که باید بر روی آن تاکید شود.

وی همچنین درباره ظرفیت های مطلوب و محدودیت های موجود استان البرز و ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب برای بهره مندی از امکانات و ظرفیت ها را به عنوان راهکارهای اجرایی برای رفع چالش های موجود مورد توجه قرار داد.

در ادامه سید محمودحسینی، معاون آموزش ابتدایی استان با استناد به واقعه عاشورا به تبیین سبک های مدیریتی پرداخته و زوایای پنهان و آشکار مدیریتی را با الهام از واقعه عاشورا بیان کرد و بر لزوم داشتن چشم انداز روشن، اهداف شفاف، برنامه ریزی راهبردی، مدیریت انگیزش بر مبنای فطرت و مدیریت منابع انسانی با به کارگیری افراد شایسته در جای مناسب خود تاکید کرد.

وی همچنین تفویض اختیار، ایجاد جو روانی مطلوب و کنترل و مراقبت را از اصول مدیریت موفق دانست که رمز موفقیت و پیروزی مدیران، انتخاب شایسته و درست سبک مدیریت و رهبری آنان است.

معاون آموزش ابتدایی ضمن تاکید بر انتخاب افراد شایسته، کارآمد و لایق در بخش ها و لایه های مدیریتی منطقه و مدارس، بر توانمندسازی منابع انسانی موجود به ویژه مدیران مدارس تاکید کرد و گفت: اجرای کامل و دقیق برنامه های معاونت ابتدایی در مدارس منوط بر به کارگیری مدیران کارآمد و با انگیزه است.

وی اضافه کرد: جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل، تثبیت و تعمیق یادگیری و جبران ضعف و عقب ماندگی دانش آموزان در طول سال تحصیلی و توانمندسازی نیروی انسانی سه اصل اساسی این حوزه است که با بهره مندی از ظرفیت های بسیار خوب قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و آموزشی برابر در این خصوص حائز اهمیت است.

در ادامه جلسه طرح های مدرسه تابستانه، برش استانی و منطقه ای ساعت های گروه های آموزشی و دوره‌های توانمندسازی با اولویت معلمان جدیدالورورد و پایه اول و مدیران و برنامه های پیش دبستانی و مهدکودک توسط روسای ادارات مربوط در استان تبییین و تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار