مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

هلال احمر زنجان بیش از 5 میلیارد ریال هزینه درمانی برای بیماران نیازمند پرداخت کرد

زنجان (پانا) - جمعیت هلال احمر استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون 5 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان پرداخت کرده است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
هلال احمر زنجان بیش از 5 میلیارد ریال هزینه درمانی برای بیماران نیازمند پرداخت کرد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، سیدقاسم موسوی با بیان این مطب افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان در قالب طرح «حمایتی - درمانی» از همه افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر که توان تامین هزینه‌های درمانی، دارویی و توانبخشی را ندارند در پرداخت بخشی از این هزینه‌ها از آنان حمایت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: از همه بیماران نیازمند که توان تامین هزینه‌های درمان و دارویی خود را ندارند، حمایت مالی می‌کنیم و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 5 میلیارد و 300 میلیون ریال از این هزینه‌ها را برای 420 نفر در سطح استان زنجان پرداخت کرده‌ایم.

وی گفت: حمایت‌های مالی هلال احمر در زمینه‌های کمک‌هزینه دارو و درمان، کمک‌هزینه بستری طبی و جراحی، کمک‌هزینه اروتز و پروتز، کمک‌هزینه عمل زایمان طبیعی و سزارین، کمک‌هزینه فرانشیز دارو و درمان و کمک‌هزینه خدمات دندانپزشکی است.

موسوی اظهار کرد: کمک‌هزینه پاراکلینیک (سونوگرافی، سی‌تی اسکن) کمک‌هزینه تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی، تامین وسایل بهداشتی، درمانی و مصرفی، کمک‌هزینه درمان سرپایی و تامین کمک هزینه شیر خشک برای خانواده‌های نیازمند نیز از دیگر موارد حمایتی هلال احمر استان زنجان است.

وی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر با هدف ایجاد و تقویت توازن اجتماعی، احیای ارزش‌های دینی، توسعه سنت‌های حسنه اسلامی، تسکین آلام بشری و ترویج حس نیکوکاری در بین مردم با ارائه خدمات حمایتی در قالب برنامه پنجم توسعه و مواد ۲ و ۳ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی پرداخته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر همین اساس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور از طریق برقراری تعامل سازنده با نهادهای مرتبط، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت‌های مردمی، جذب کمک‌های خیرین، اختصاص منابع مالی و بهره‌گیری از محل منابع عمومی هلال احمر با سازماندهی و هدایت خدمات داوطلبان در جهت رفع نیازهای آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه اقدام کرده است.

وی افزود: سازمان داوطلبان هلال احمر علاوه بر حمایت‌های مالی در زمینه دارویی، درمان و توانبخشی از افراد نیازمند در سطح استان زنجان با بهره‌گیری از شبکه ارتباطی و حمایتی مردمی در جهت حفظ کرامت انسانی اقدام به ارائه خدمات ماندگار، زودبازده و اثربخش در میان اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌کند.

موسوی اظهار کرد: خدمات حمایتی شامل آن دسته از مساعدت‌ها و خدمات اجتماعی است که آسیب‌پذیرترین افراد جامعه را برای کنار آمدن با شرایط و مخاطرات فردی و اجتماعی، پیشگیری از شیوع و یا کاهش اثرات سوء آن‌ها یاری می‌دهد.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی بشردوستانه همواره نقش محوری در فعالیت‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

گفتنی است، جمعیت هلال احمر استان زنجان سال گذشته برای 3 هزار و 116 نفر در مجموع 32 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار