اجرای طرح 2 زبانه در استان بوشهر شروع شد

بوشهر (پانا) - طرح 2 زبانه با هدف حمایت از نو‌آموزان 2 زبانه در پنج شهرستان استان بوشهر شروع شد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح 2 زبانه در استان بوشهر شروع شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین افتتاح طرح 2 زبانه در دبستان وحدت چغادک با اشاره به تحصیل دانش‌آموزان دارای زبان و یا گویشی به جز فارسی معیار در مدارس گفت: با هدف ارتقا آمادگی این گروه از دانش‌آموزان به کلاس اول ابتدایی و شروع دوران تحصیل، اجرای طرح 2 زبانه در استان آغاز شده است.

علی موحدی افزود: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده کردن نوآموزان برای ورود به دبستان، توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها، فرصت‌ عادلانه آموزشی را برای کودکان دارای زبان و گویش‌های غیرفارسی به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر فراهم می‌کند.

موحدی ادامه داد: طرح 2 زبانه در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دشتی، دشتستان و بوشهر که نوآموزان 2 زبانه دارند، اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این طرح ویژه نوآموزانی است که از مهرماه 1401 وارد کلاس اول می‌شوند اما در سال تحصیلی جاری موفق به حضور در کلاس های یکساله پیش دبستانی نشده و از آموزش های این دوره باز مانده‌اند.

غلامحسین مهران‌پور با بیان اینکه طرح 2 زبانه به مدت یک ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت 720 نوآموز و 43 آموزگار و در 37 مدرسه اجرا می‌شود.

وی افزود: 255 نوآموز در شهرستان عسلویه، 179 نوآموز در شهرستان بوشهر، 128 نوآموز در شهرستان کنگان، 114 نوآموز در شهرستان دشتستان و 44 نوآموز در شهرستان دشتی در این طرح شرکت می‌کنند.

مهران‌پور در پایان یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح زمینه تحقق عدالت آموزشی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار