حکیم‌زاده: طرح بسندگی زبان فارسی برای جلوگیری از زدن برچسب دیرآموز به دانش‌آموزان مناطق دوزبانه است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که هدف از اجرای طرح بسندگی زبان فارسی این است که دانش آموز در فرآیند یادگیری به مشکل برنخورد.

کد مطلب: ۹۱۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: طرح بسندگی زبان فارسی برای جلوگیری از زدن برچسب دیرآموز به دانش‌آموزان مناطق دوزبانه است

رضوان حکیم‌زاده در گفت وگو با پانا درباره اجرای طرح بسندگی زبان فارسی که قرار است برای دانش‌آموزان قبل از ورود به پایه اول ابتدایی اجرا شود، گفت: «به دلیل نبود آشنایی کافی با زبان فارسی در سنجش پیش از ورود به دوران دبستان به بعضی از بچه‌ها در مناطق دو زبانه برچسب دیرآموز اطلاق می‌شود. در حالی که آن‌ها دیرآموز نیستند و فقط زبان فارسی را به خوبی بلد نیستند.»

او ادامه داد: «دانش‌آموزی که برچسب دیرآموز می‌خورد خیلی سخت می‌تواند خود را از این برچسب جدا کند و در مدرسه با افت تحصیلی مواجه می‌شوند.»

حکیم‌زاده گفت: «تمام حرف ما این است قبل از این که به دانش‌آموز برچسب دیرآموز بزنید ببینید که وضع زبان فارسی او چگونه است. اگر بلد نیست قبل از ورود به مدرسه برای او کلاس آموزش زبان فارسی برگزار می‌کنیم و به معلم نیز می‌گوییم که این دانش‌آموز دیرآموز نیست.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «هدف از اجرای طرح بسندگی زبان فارسی این است که دانش‌آموز در فرآیند یادگیری که با زبان فارسی انجام می‌شود، به مشکل برنخورد. اجرای این طرح عین عدالت آموزشی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار