گزارش حسابرسی از سازمان‌های پسماند و بهشت زهرا تصویب شد

تهران (پانا) - اعضای شورا با آرای موافق خود گزارش حسابرس شورا درخصوص حسابرسی « سازمان‌های مدیریت پسماند و بهشت زهرا، برای سال‌های مالی 1396 لغایت 1399 » را تصویب کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
گزارش حسابرسی از سازمان‌های پسماند و بهشت زهرا تصویب شد

در هشتاد و چهارمین جلسه شورا، گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی « سازمان مدیریت پسماند، برای سال های مالی 1396 لغایت 1399 » مورد بررسی اعضا قرار گرفت و حسابرس شورا وضعیت مالی سازمان مدیریت پسماند را در اسفند 1399 از تمام جنبه های با اهمیت، به نحو مطلوب ارزیابی کرد.

همچنین ناصر امانی پس از استماع گزارش حسابرس، گفت: بر اساس گزارش حسابرس تنها حسابرسی سال ۱۳۹۶ مطلوب بوده و بعد از آن سازمان تنزل یافته و سه سال پشت سر هم گزارش حسابرسی مشروط بوده است.

وی با بیان این‌که پروژه هاضم در همه گزارش‌های حسابرسی وضعیت نامشخصی دارد و هم سازمان پسماند و هم مشارکت‌کننده وضعیتی در این باره ارائه نکرده است، اظهارکرد: بحث وصول مطالبات و همچنین اجرای سیستم بهای تمام شده باید در این سازمان پیاده شود و همچنین آثار مالی ناشی از صدور احکام قضایی در پی خسارات وارده به زمین‌های دیگران و همچنین ضرورت تعیین تکلیف مانده حساب‌های دریافتی جزو تکالیف سازمان پسماند است که بهتر است که در حسابررسی سال ۱۴۰۰ این مشکلات حل شود.

عزیزی مدیرعامل سازمان پسماند نیز در صحن شورا با بیان این‌که سیستم بهای تمام شده در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است، گفت: اصل موضوع مشروط شدن حسابرسی سازمان به موضوع مالیاتی بر می‌گردد که ما در سال‌های قبل مالیات را پرداخت کردیم و ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت شده است، اما به دنبال آن هستیم که ۲۵۰ میلیارد تومان مبلغی که پرداخت کردیم به حساب شهرداری برگردد چرا که ما سازمان خدماتی هستیم.

وی در مورد پروژه هاضم نیز با بیان این‌که تمام تلاش‌مان این است که پروژه هاضم را فعال کنیم، ادامه داد: دو دعوای حقوقی داشتیم که با سازنده به توافق رسیدیم و از پروژه جدا شد و این دعوا حل و فصل شد اما دعوای حقوقی دوم ریشه‌ای‌تر است چرا که در دوره مدیریت قبل این املاک فروخته شد و عددی نیز واریز شده است در حالیکه خریدار به تعهدات خود عمل نکرده است که در حال حاضر دعوای کیفری حل و فصل شده و دعوای حقوقی در حال پیگیری است و در این مدت پکیج سرمایه گذاری را به بخش سرمایه گذاری واگذار کردیم تا مجددا این پروژه راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان پسماند در مورد وضعیت حساب‌های دریافتنی گفت: ما به دو شکل از بیمارستان‌ها وجه دریافت می‌کنیم که در بخش اول شهرداری برای جمع‌آوری پسماند عادی قبض صادر کرده و ما برای جمع‌آوری پسماند عفونی قبض مجزا صادر می‌کنیم و ما پول را گرفته‌ایم و در حال ارائه خدمات هستیم.

وی با تاکید بر این‌که دلیل اصلی مشروط شدن حساب‌های مالی سازمان پسماند به بحث مالیات بر می‌گردد، اظهار کرد: در مورد واریز وجوه پسماند ساختمانی نیز این وجه به حساب ما هنوز واریز نشده است و اگر پول از حساب شهرداری مرکز واریز شود ضرر و زیان‌ها حل و فصل می‌شود.

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس در خصوص سازمان مدیریت پسماند برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را به تصویب رساندند.

در ادامه گزارش حسابرس بهشت زهرا ارائه شد و ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر در واکنش به این گزارش با اشاره به این ‌که ۳۶ درصد درآمد سازمان بهشت زهرا در حساب‌هایش راکد مانده که باید بررسی شود، افزود: در مورد آمبولانس‌های انتقال اجساد به شهرستان‌ها باید بگویم به راننده‌ها بارها اعلام کرده‌ام که بهای انتقال برای اجساد شهرستان‌ها متناسب نیست و به همین دلیل گاها شاهد دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب هستیم.

در ادامه ناصر امانی گفت: حسابرس اعلام کرده که اسناد و مدارک در اختیارش قرار داده نشده است.

وی افزود: گزارش حسابرس در مورد سازمان بهشت زهرا (س) برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ مطلوب بوده اما سال ۱۳۹۹ مشروط شده است.

مهدی پیرهادی نیز گفت: جای سوال است که چرا هزینه خدمات آمبولانس خارج از نرخ مصوب و بالاتر از مردم اخذ شده و باید علت مشخص شود.

پیرهادی همچنین از معطلی چند ساعته خانواده‌ها برای دریافت جسد متوفایشان گفت و ادامه داد: باید این مشکل حل شود و اگر لازم به تصویب قوانین است ما در شورای شهر آمادگی داریم.

مهدی چمران نیز با تاکید بر این‌که مساله مالیات شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری هر ساله وجود داشته گفت: پیشنهاد می‌شود کمیسیون برنامه و بودجه نامه مفصلی به معاون امور مالیاتی بنویسند و از آن ها بخواهیم که با سازمان‌های و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شهری طبق قانون رفتار کنند.

در نهایت هردو گزارش با 17 رای موافق اعضا تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار