اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در مدارس ابتدایی کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در تابستان با هدف گسترده‌شدن دامنه لغات و قوی‌تر شدن بروز احساسات و تفکرات و ایجاد تمرکز در دانش‌آموزان، طرح مطالعه دقیق، یادگیری عمیق در مدارس ابتدایی استان  همراه با تولید محتوا در حال اجرا است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری در مدارس ابتدایی کرمانشاه

زهرا نجار با بیان اینکه طرح مدرسه تابستان، در ۲ طرح مجزا اجرایی می‌شود، گفت: طرح نخست شامل "جبران و تثبیت یادگیری" است که با هدف جبران احتمال عقب‌افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان در تابستان در حال اجرا است و طرح دوم مدرسه تابستان "مطالعه دقیق، یادگیری عمیق" است که برخلاف طرح نخست که به صورت حضوری است، در بستر شبکه شاد و به صورت غیرحضوری است.

نجار تصریح کرد: در طرح ملی جبران و تثبیت یادگیری در دوره اول ابتدایی(پایه اول، دوم و سوم) ۲ ماده درسی شامل؛ ریاضی و فارسی طی دو روز در هفته تدریس می‌شود و در دوره دوم ابتدایی(پایه چهارم، پنجم و ششم) ۳ ماده درسی شامل؛ ریاضی، فارسی و علوم تجربی تدریس می‌شود و در مجموع دانش‌آموزان ۱۶ الی ۲۴ ساعت بصورت فشرده، آموزش خواهند دید.

نجار ادامه داد: طرح "مطالعه دقیق، یادگیری عمیق"، در طول تابستان کتاب‌های داستان به صورت پی‌دی‌اف یا فایل صوتی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی در شبکه شاد بارگزاری می‌شود؛ محتوای این داستان‌ها آموزنده و با هدف اجرای آموزه‌های تربیتی و دینی با تاکید بر مهارت‌های زندگی است.

معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه با بیان اینکه طرح "مطالعه دقیق، یادگیری عمیق" دارای پیش آزمون و پس آزمون است، بیان کرد: با برگزاری پیش آزمون مشخص می‌شود که دانش‌آموز در چه سطحی قرار دارد و پس آزمون نیز پس از اجرای طرح، وضعیت و تاثیر اجرای آن را بر دانش‌آموز تعیین می‌کند.

وی افزود: مربیان و دانش آموزان کرمانشاه در این طرح به صورت ابتکاری اقدام به تولید محتوا کرده اند که در پایان اجرای طرح مطالعه دقیق، یادگیری عمیق، به برترین محتوا جوائزی اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار