آغاز طرح مدرسه خوانا در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش پیش دبستانی و دبستان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد مدرسه خوانا فرصتی است برای بهتر زندگی کردن و از دلایل مهم اجرای برنامه بسته تحولی خوانا می توان گفت زبان و مهارت‌های زبانی زیربنای فعالیت های فکری دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح مدرسه خوانا در آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، مراسم افتتاحیه طرح مدرسه خوانا معاونت آموزش ابتدایی آذربایجان غربی با حضور حسینی مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت و معاون آموزش ابتدایی اداره کل و مدیران و آموزگاران مجری طرح خوانا به صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

حسینی، مدیر کل آموزش پیش دبستانی و دبستان وزارت آموزش و پرورش در این جلسه بیان کرد: مدرسه خوانا در حقیقت فرصتی است برای بهتر زندگی کردن و از دلایل مهم اجرای برنامه بسته تحولی خوانا می توان به این مهم بسنده کرد که زبان و مهارتهای زبانی زیربنای فعالیت های فکری دانش آموزان است.

وی ادامه داد: از آنجا که دوره ابتدایی، دوره طلایی و پنجره فرصتهای آموزشی است در نتیجه با جدیت بیشتر در پیشرفت این طرح ملی که بر پایه رویکرد تلفیقی- مشارکتی بنا نهاده شده به پیش خواهیم رفت.

«میر صادق جامعی» معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز ضمن تشکر از عوامل اجرای برنامه در سطح وزارت و همکاران اداره کل در استان با اشاره به اهداف برنامه مدرسه خوانا اظهار کرد: اگر مهارتهای مد نظر این طرح خوب رعایت شود، نظام آموزشی ما خوب شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح خوانا تسهیل کننده فرآِیند یادگیری است؛ افزود: مهم ترین عامل در شکل گیری شخصیت و هویت افراد یادگیری است، بنابراین هر چقدر یادگیری عمیقتر باشد، شخصیت بهتر و موثرتری شکل می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: مدرسان استانی به عنوان راهبر، پس از دریافت آموزشهای لازم و تدوین محتوا در فضای مجازی به آموزش مجریان طرح، آموزگاران ارزشمند ابتدایی با شیوه های تعاملی و آموزشی معکوس به اجرای طرح ملی خوانا خواهند پرداخت و تمامی عوامل اجرایی و ستاد در استان در کنار مدرسین و مجریان این طرح خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار