تشخص بخشی تربیتی جزو اهداف اصلی تشکل های دانش آموزی است

زنجان ( پانا ) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت : هدف اصلی تربیتی حاکم بر تشکل های دانش آموزی ، تشخص بخشی تربیتی به دانش آموزان جهت ایفای نقش های اجتماعی در قالب برنامه های مختلف تربیتی است .

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تشخص بخشی تربیتی جزو اهداف اصلی تشکل های دانش آموزی است

نشست قائم مقام و مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان زنجان با روسای ادارات کل و مناطق ۱۴ گانه استان برگزار شد .

علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان فعالیت های تربیتی را بعنوان اصلی ترین بخش فعالیتی تشکل های دانش آموزی دانست و گفت : تربیت شخصیت مسئولیت پذیر و تاثیر گذار در جامعه از اهداف عمده تشکل های دانش آموزی و علی الخصوص سازمان دانش آموزی است .

وی ادامه داد : نگاه تربیتی به دانش آموزان نگاه ویژه تشکل های چهارگانه میباشد که دانش آموزان را در جهت ایفای نقش به عناوین و مشاغل اجتماعی و پذیرفتن نقش های جامعه سوق می‌دهد تا از تجارب خود استفاده کنند .
وی در ادامه به مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت : یکی از مهم ترین برنامه های تربیتی جامعه پذیری و تمرین دموکراسی در قالب مجلس دانش آموزی می باشد .

اسماعیلی ادامه داد : در قالب تشکل های چهارگانه ، جایگاه خوبی داریم و باید مجموعه آموزش و پرورش استان زنجان در راستای برنامه های کاری و قانونی و در حد بضاعت به سازمان دانش آموزی استان و کشور همکاری لازم را در جهت ارتقا کیفیت برنامه ها داشته باشد .
اسماعیلی روسای مناطق ۱۴ گانه را به استفاده از بستر موجود سازمان دانش آموزی دعوت کرد و از آنها درخواست کرد در جهت ارتقا کیفیت تربیتی و مدیریتی مناطق ، از این فضا نهایت استفاده را داشته باشند .
وی در ادامه به سایر اهداف تربیتی تشکل های چهارگانه اشاره کرد و گفت : مشارکت فعال دانش آموزان در برنامه ریزی ها مد نظر قرارگرفته شود ، و این مشارکت ، در مدارس در قالب برنامه های مختلف حفظ و اجرا شوند ‌.همچنین تقویت روحیه تعاون و آماده سازی در مشارکت فعال و مسئولیت پذیری در جامعه جزو اهداف اساسی دیگر برنامه های سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی است .
وی در ادامه با شناساندن هویت ملی به دانش آموزان اشاره کرد و گفت : در برخی موارد گسستی بین هویت موجود نسل های جوان و هویت ملی ایجاد شده که حساسیت لازم باید در قالب برنامه ها و فرصت های تربیتی ایجاد شود .
و همچنین در رابطه با موضوع توجه به هویت ملی - مذهبی باید در نشان های تشکل ها توجه ویژه صورت پذیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار